Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. Inte ens journalister på SVT kommer in i USA under pandemin, utan karantän i Mexico först. SVT borde ju ha goda kontakter med amerikanska ambassaden i Stockholm för att få visum, och USA borde vilja att SVT rapporterar om USA i svensk TV. Men icke... Login • Instagram

2. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att ha kollat i detalj på din länk så är det väl så att federala regler trumfar delstatsregler, så om din sammanfattning stämmer så gäller den endast för resor mellan delstater, inte vid internationell ankomst.

3. Fredrik

Fredrik Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Inresa i USA bestäms av den federala regeringen. Kalifornien har noll att säga om den saken. Är du redan i USA kan det vara skillnad.

ekf synes godt om dette.
  4. MankanF

MankanF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok förstår. Gäller ffa amerikanare som reser internationellt. Tack för info.
    Någon som vet något om Astras FDA ansökan. Verkar tyst i media...

5. Jag minns det där mycket väl. Var otroligt intressant att följa. Det var också innan NIE, mitt under den värsta ovissheten. Det skulle förvåna mig om SVT behöver göra samma sak idag.

6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oroväckande om det är så att Astra inte är godkänt, det kommer bli väldigt svårt att resa ett bra tag i framtiden om olika länder skall ha olika tillverkare som krav för inresa, likt jag skrivit tidigare.

7. Det handlar om att FDA/CDC inte är klar med sin utvärdering verkar det som. Nu gäller ovan bara för amerikanska medborgare oavsett så jag tror inte man kan dra några allmänna slutsatser i nuläget.

chazzie synes godt om dette.
  8. Glenn E

Glenn E Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi får ha lite tålamod. Det löser sig nog senare i år. Annars kan man ju alltid ansluta sig till alla de som smiter in via den södra gränsen från Mexico om man är tillräckligt desperat.
    Fast inget jag skulle göra

9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det skulle bli ett hopplöst lapptäcke av ännu mer jobbiga regler och restriktioner :(

10. marcusb

marcusb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    tack hörni!
    och hoppas på mer om ni vet ngt eller hör mer, hade helt missat SVTs svårigheter.
    men/och håller er uppdaterade. men jag vet mer eller mindre det som sagts och de uppdaterade resor in och ut ur mexiko "for leisure" nyligen så inget jag vågar lita på, och känns som om det är ju lite att skjuta sig själv i foten om en måste ha ett jobb-relaterat brev men samtidigt understryka att man inte är där för att jobba.. som är det de är mest oroliga för i vanliga fall. men ska undersöka vad som ingår i NIE. trodde ev ni syftade på student-visum (F 1 visa) då den förkortningen liknande studnet visum i cananda. som funkar, alltså ett F 1. men på återhörande, stay safe

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!