Senaste nytt

COOP Medmera mer

schrute

Medlem
Hm, undrar om man kan kombinera den med en sån där 10% check man kan ta ut för 10000 poäng. Isf. skulle det ju kanske löna sig att storhandla på Coop nån tisdag :)

EDIT: Mindes helt fel, rabatten man kan ta ut är på 5% och kostar 4000p. Hur som helst kan vara värt att ta ut i samband med en storhandling en tisdag :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Hm, undrar om man kan kombinera den med en sån där 10% check man kan ta ut för 10000 poäng. Isf. skulle det ju kanske löna sig att storhandla på Coop nån tisdag :)

EDIT: Mindes helt fel, rabatten man kan ta ut är på 5% och kostar 4000p. Hur som helst kan vara värt att ta ut i samband med en storhandling en tisdag :)


tisdagsrabatt har de redan på en del Coop butiker, känner en som provade med 5% rabatten som man får från medlemspanelen
gick INTE att kombinera man var tvungen att välja en av dem.
 

joakgarp

Medlem
5st 500kronors fick jag ihop under 2016. Lär bli cirka 4st 500kronors under 2017 eftersom det är 0,5p utanför Coop och inte 1poäng. Då är det jag och sambon som använder kortet överallt och betalar i princip allt med det. Förutom uttag. Fortfarande valutapåslag 0%
Ju mer jag funderar så känns Coop MMM fortfarande jävligt värt (för oss som handlar på Coop såklart). Hade SAS MC slopat valutapåslag så hade jag kunnat tänka mig ta mig en funderare.
Nu ger Coop mig 2000kr varje år för att jag använder deras kort (-årsavgift). Jag älskar kreditkort (med poängsystem) :)

Edit:Räknade ihop min spend. 266k för 2016. Med SAS MC hade det gett mig... 26 600poäng. En T&R inrikes. 26k poäng hos SAS per år i fyra år ger mig en business T&R till USA/Asien Poängtabeller – så många poäng kostar och ger en resa - SAS
Då har jag fått ihop 8000kr hos Coop. Hm...
 
Last edited:
Kan man sätta in pengar på kontot som är kopplat till Coop MedMera Mer-kortet i kassorna i Coop-butikerna, likt man kan göra med Ica-Mastercard hos Ica-butiker? Jag frågade MedMera Bank direkt, men fick ett goddag yxskaft-svar.
 

Palazzi

Medlem
5st 500kronors fick jag ihop under 2016. Lär bli cirka 4st 500kronors under 2017 eftersom det är 0,5p utanför Coop och inte 1poäng. Då är det jag och sambon som använder kortet överallt och betalar i princip allt med det. Förutom uttag. Fortfarande valutapåslag 0%
Ju mer jag funderar så känns Coop MMM fortfarande jävligt värt (för oss som handlar på Coop såklart). Hade SAS MC slopat valutapåslag så hade jag kunnat tänka mig ta mig en funderare.
Nu ger Coop mig 2000kr varje år för att jag använder deras kort (-årsavgift). Jag älskar kreditkort (med poängsystem) :)

Edit:Räknade ihop min spend. 266k för 2016. Med SAS MC hade det gett mig... 26 600poäng. En T&R inrikes. 26k poäng hos SAS per år i fyra år ger mig en business T&R till USA/Asien Poängtabeller – så många poäng kostar och ger en resa - SAS
Då har jag fått ihop 8000kr hos Coop. Hm...

Växlar alltid in mina poäng på CDON. Handlar för ungefär samma summor som dig, på det kortet.
Sen har jag fått en del andra rabbatkupponger från COOP.

Via en direktlänk kan man även köpa Swebusbiljetter för poängen (till/från flygplatsen).

På det hela taget rätt nöjd, trots att man alltid surnar till när det sker "försämringar" i intjäning. I gengäld kommer ju nya möjligheter för uttag.

Köper också SJ årskort med detta kort (förut månadskort) så dubbeldoppar. Har också kopplat Hemköps bonusprogram på samma kort, så får dubbelt upp även där :)
 
5st 500kronors fick jag ihop under 2016. Lär bli cirka 4st 500kronors under 2017 eftersom det är 0,5p utanför Coop och inte 1poäng. Då är det jag och sambon som använder kortet överallt och betalar i princip allt med det. Förutom uttag. Fortfarande valutapåslag 0%
Ju mer jag funderar så känns Coop MMM fortfarande jävligt värt (för oss som handlar på Coop såklart). Hade SAS MC slopat valutapåslag så hade jag kunnat tänka mig ta mig en funderare.
Nu ger Coop mig 2000kr varje år för att jag använder deras kort (-årsavgift). Jag älskar kreditkort (med poängsystem) :)

Edit:Räknade ihop min spend. 266k för 2016. Med SAS MC hade det gett mig... 26 600poäng. En T&R inrikes. 26k poäng hos SAS per år i fyra år ger mig en business T&R till USA/Asien Poängtabeller – så många poäng kostar och ger en resa - SAS
Då har jag fått ihop 8000kr hos Coop. Hm...
Plus allt du handlat hos Coop hade fått Cooppoäng för också ;)
 

Nemo

Medlem
IMG_1572.JPG

Det går att samla Coop-poäng på charterresan. Bokning på www.coop.se/TUI ger 1 Coop-poäng per krona. Denna kan sedan växlas in till exempelvis Eurobonus-extrapoäng.
 
Toppen