Senaste nytt

China Eastern applied for 4 weekly Shanghai - Arlanda service (Airlineroute)

Smuffe

Medlem
Jag såg de stå vid gate 18 på förmiddagen den 22:a för en vecka sedan.

Inte för att det är ett bolag som jag siktar på att flyga med så är det bra att de finns på Arlanda.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Lind78

Medlem
Hoppas linjen stängs för gott. China Eastern borde inte vara tillåtna att erbjuda sin urusla service utanför Kina, borde inte va tillåtna inom Kina heller....

Jag och mina kollegor har börjat föra statistik över försenade flighter(inrikes) med China eastern. Vi har landat på 86%, och då menar jag inte 30 minuter, utan 3-5 timmar. Och ingen info angående vad som pågår.

Sist satt jag på Kunmings airport och China eastern annonserade delay(due to air traffic control) och det var det vanliga när man frågade "ahh you know, stay here maybe take off soon" ok.... 3 timmar senare började kineserna ledsna och en kvinna med käpp började "veva" med käppen och la sig sedan i protest emot dörren till gaten, där drog hon fram nån form av "matlagningskit" och börja koka soppa.
Sedan så vart det helt plötsligt bråttom att boarea(som alltid i Kina, fem min innan bolagen behöver betala ut ersättning för försening så boardar dom, sen sitter man allt mellan 15 min och 4 tim i planet utan info).

I min värld finns det bara några få kinesiska bolag som ens är ok. Jag rangordnar, tycker ni likadant?

1.Hainan airlines
2.Xiamen airlines
3.China southern
ja sen går det så fort utför så Air Koryo skulle kunna slåss om plats fyra....

//Lindhe
 

Dr. Miles

Expert
Hoppas linjen stängs för gott. China Eastern borde inte vara tillåtna att erbjuda sin urusla service utanför Kina, borde inte va tillåtna inom Kina heller....

Jag och mina kollegor har börjat föra statistik över försenade flighter(inrikes) med China eastern. Vi har landat på 86%, och då menar jag inte 30 minuter, utan 3-5 timmar. Och ingen info angående vad som pågår.

Sist satt jag på Kunmings airport och China eastern annonserade delay(due to air traffic control) och det var det vanliga när man frågade "ahh you know, stay here maybe take off soon" ok.... 3 timmar senare började kineserna ledsna och en kvinna med käpp började "veva" med käppen och la sig sedan i protest emot dörren till gaten, där drog hon fram nån form av "matlagningskit" och börja koka soppa.
Sedan så vart det helt plötsligt bråttom att boarea(som alltid i Kina, fem min innan bolagen behöver betala ut ersättning för försening så boardar dom, sen sitter man allt mellan 15 min och 4 tim i planet utan info).

I min värld finns det bara några få kinesiska bolag som ens är ok. Jag rangordnar, tycker ni likadant?

1.Hainan airlines
2.Xiamen airlines
3.China southern
ja sen går det så fort utför så Air Koryo skulle kunna slåss om plats fyra....

//Lindhe
Lite off topic men jag håller med att China Easterns flight inom Kina tenderar att vara försenade ganska ofta.
Har man flight sen på kvällen är det inte helt omöjligt att flighten ställs in pga ackumulerad förseningar under dagen. (det har hänt två gånger hittills...)
 

Canadien

Medlem
Denna maskin innehar den gamla kabinen med 2-2-2 seating i business. Men det som gör de lite intressant är att jag såg en flight Review på Youtube för någon månad sedan med China Eastern. Då är det inte den svängda stolen (33H), utom en nyare liknande den SAS har. De planen som har den ”nyaste kabinen” benämns (33L). Just denna (33L) hittar jag ingen seatmap eller mer info på, inte ens om det är en A333 eller A332. Ljusglimten kan vara att det är (33L) som kan trafikera på Arlanda, men det får vi väl se den 16Juni:) Men är det någon här som vet mer eller kan försöka bena ut detta mysterium?

Skrev i annan tråd men passar nog bättre här. De har börjat slinga in 33H på PVG-ARN-PVG, har ingen större statistik med ca 50% på de datum jag kikat på i April har 1-2-1. Man kan se detta på Expertflyer om man klickar på seatmappen, eller i bokningsdialogen på us.ceair.com

SmartSelect_20190410-185234_Chrome.jpg
 

jerixon

Medlem
Har den bokad i Juni och kunde ej seata mig i biz alls....
Blir intressant att se vilken kabin :)

Skrev i annan tråd men passar nog bättre här. De har börjat slinga in 33H på PVG-ARN-PVG, har ingen större statistik med ca 50% på de datum jag kikat på i April har 1-2-1. Man kan se detta på Expertflyer om man klickar på seatmappen, eller i bokningsdialogen på us.ceair.com

Visa bifogad bild 89088
 
Toppen