China Eastern applied for 4 weekly Shanghai - Arlanda service (Airlineroute)

Diskussion i 'Skyteam' startet af Malm, 30 September 2017.

1. Malm

Malm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Twitter

Smuffe, Gus, jacoph og yderligere 1 synes godt om dette.
  2. JKW

JKW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Goda nyheter!
    Det stödjer min teori om eventuellt nytt bolag till ARN. Hoppas att det blir av.

3. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan terminal 2 hantera en A330?

4. och det här är CAACs officiell press release.

关于中国东方航空股份有限公司申请开通上海浦东-斯德哥尔摩往返客运航线的公示

Hafermann, rosenstam og Jakob Österberg synes godt om dette.
  5. JKW

JKW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej.
    Jag tror rent gatemässigt att det kanske kan gå även om det är väldigt trångt på T2 men Terminalens flöden är inte optimerade för en A330 i regelbunden trafik.
    Sen vill Swedavia som jag har förstått det att få sin intercontrafik till T5 F-pir, B-pir samt framtida G-pir.
    Så kommer China Eastern så är det mest troliga att de kommer att avgå från T5.
    Jag förstår frågan då de övriga Skyteammedlemmar (Om man bortser från SU & AZ) avgår från T2. Då vill jag göra jämförelse med Qatar Airways, de använder sig av T5 trots att övriga i Oneworld använder T2. Så allianstillhörighet behöver rimligtvis inte höra ihop med terminal.

Erik M, Smuffe, palmen og 2 andre synes godt om dette.
  6. JKW

JKW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Fredrik

Fredrik Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bra för resenärer med alternativ även om jag misstänker att jag själv inte kommer utnyttja rutten.

8. Texten säger ungefär så här:

China Eastern har lämnat in ansökan för en ny linje mellan Shanghai Pudong - Stockholm för passagerartrafik med Airbus A330-200, 4 gånger per vecka.
    Om någon har något att säga till om den saken, får man lämna in yttrandet skriftligt senast 2017-OCT-12 17:00 till CAAC.​

9. Moco

Moco Medlem

Varför skulle inte T2 kunna hantera det? Marginell skillnad mellan de flygplanstyper (passagerarflöden) som t.ex. American Airlines använt sig av på T2; 767-300 och MD11.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!