Fast hur vet du inte om att du blivit lurad när Chatflight svarar att sätena inte finns tillgängliga förrän 14 dagar innan avgång eller att sätena inte finns just nu men du kan bokas i C? Och varför bokar snubben i C om det var F han ville ha? Om han kände sig lurad skulle han bara bett dem fara och flyga när han fick redan på sanningen och inte boka C. Ett annat alternativ är att Chatflights kanske informerar X om att LH F är bara bokningsbart 14 dagar innan avgång och han då gärna får återkomma närmare resans avgång eller så kan han boka den sämre produkten C redan nu och mot en kostnad givetvis, boka om till F om dessa biljetter skulle släppas.
Falsk marknadsföring för att locka till sig ev kunder. Precis som en mäklare inte får använda lockpriser för att öka intresset för en bostad.
Man lyckas få intresset av en personer som tror det går att boka en f resa på vissa premisser, men den går ej. Även om personerna då inte bokar något så är marknadsföringen man använt för att personen ska kontakta företaget inte juste.
Sen kan man spekulera i om detta är gjort med flit, så måste idén vara att locka till sig kunder med erbjudande som inte går att uppfylla, men erbjuda dom något annat.
Man kan även fundera på vad chatflights säger till kund? Det är stor skillnad beroende på hur man uttrycker sig:
Det finns tyvärr ingen f resa, men vi har hittat detta istället.
LH f är bara bokningsbart 14dagar innan avgång, men vi har hittat detta istället.