Senaste nytt

Champagnetråden

rsimon

Medlem
Resultatet av taxfreeförmånen på Ålands hav i helgen med m/s Rosella och m/s Eckerö :cool:

46EC9180-9376-4AB1-BFD5-926988459F97.jpeg


Bollingers La Grande Année är trevligt prissatt på Eckerölinjen med 899 kr (bolaget 1 599 kr). Även vanliga blå Nicholas Feuillatte, som det råder delade meningar om i detta forum, blir mycket prisvärd här med blott 215 kr (bolaget 399 kr). Vi är alltså nere i nästan 50 % av priset i land på dessa.
 

Rickard_O

Medlem
Testar LP 2008 för första gången, var riktigt god!
Ingen kan sätta tydliga smaker då balansen känns mycket fin!

Det enda jag stör mig på att den efterlämnar en viss torr känsla i munnen, enda förklaringen jag kan komma på är när man lyckas med misstaget att få en bit av ”strängarna” på en banan i munnen och det skapar en dålig känsla.

Risken finns att denna flaska inhandlas igen ändå!

B057B98B-FE07-4FCC-8A5D-866B880CF45A.jpeg

Edit: Inget gnäll på glasen, sitter i en stuga på Möja och utrustningen är inte den bästa i köket!
 

GOTBound

Medlem
Testar LP 2008 för första gången, var riktigt god!
Ingen kan sätta tydliga smaker då balansen känns mycket fin!

Det enda jag stör mig på att den efterlämnar en viss torr känsla i munnen, enda förklaringen jag kan komma på är när man lyckas med misstaget att få en bit av ”strängarna” på en banan i munnen och det skapar en dålig känsla.

Risken finns att denna flaska inhandlas igen ändå!

Visa bifogad bild 120395

Edit: Inget gnäll på glasen, sitter i en stuga på Möja och utrustningen är inte den bästa i köket!
Du köpte väl inte bara en flaska ;)?
 

zippan

Medlem
Testar LP 2008 för första gången, var riktigt god!
Ingen kan sätta tydliga smaker då balansen känns mycket fin!

Det enda jag stör mig på att den efterlämnar en viss torr känsla i munnen, enda förklaringen jag kan komma på är när man lyckas med misstaget att få en bit av ”strängarna” på en banan i munnen och det skapar en dålig känsla.

Risken finns att denna flaska inhandlas igen ändå!

Visa bifogad bild 120395

Edit: Inget gnäll på glasen, sitter i en stuga på Möja och utrustningen är inte den bästa i köket!
Jag dricker hellre i de glasen än en flöjt.

Om du är sugen på annat hus, 2008 och samma pris, testa Henriot.
 

Rickard_O

Medlem
Du köpte väl inte bara en flaska ;)?
Jo jag gjorde bara det tyvärr, mitt lokala bolag hade bara en flaska hemma när nätet sa två :(
Jag dricker hellre i de glasen än en flöjt.

Om du är sugen på annat hus, 2008 och samma pris, testa Henriot.
Ja alltså jag dricker ju inte i flöjt hemma, bättre champagner får åka Riedel pinot noir glas. Men Ikeas billigaste vinglas gör dom inte rätta som finns tillgängligt ute på vischan!
 

LSH

Medlem
Jag fick för en stund sedan en stor påse eurobonuspoäng av en god vän (genom poängpool förstås). Ikväll åker jag och hälsar på honom och har kokat ihop denna present:

IMG_20210813_134350_HDR.jpg


I en tematisk presentförpackning:
IMG_20210813_134255_HDR.jpg


Den här dricker vi nog idag. En av mina favoriter i instegsklassen. Särskilt om den fått några år i källaren.

IMG_20210813_134541_HDR.jpg
 
Toppen