Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Om man gillar att åka finlandsfärja (eller kan tänka sig att stå ut med det) så har jag hittat Comtes 08 avsevärt billigare hos Viking Line, ordinarie priset har legat kring 1350-1400 SEK men finns även ibland på kampanj.
 

KalleSus

Medlem
Finns även att beställa på Champagne Taittinger - Comtes de Champagne 2008 - Bottle 75cl - Presentation pack | Plus de Bulles för €180:-, sedan tillkommer frakt, vilket är ca €13,- men köper man 6 flaskor så är det inte mycket att orda om.
Hur fungerar det med alkoholskatten när man beställer från Frankrike? Jag vet att "Plus de Bulles"kör hem till fast pris, men reglerar de också skatterna, som många tyska och danska vinhandlare gör? Hittar inget om det på deras hemsida.....
 

MTheC

Medlem
Tänk bara på tullreglerna, det gjorde inte jag.... fick vaska Cristal, Dom Perignon, Krug mm
Trist! Har faktiskt aldrig hört att det hänt någon men finns ju logik i det nu när de kanske har folk på plats. Vad är gränsen nu för tiden? Vad får man ta med sig nu, är det fortfarande 4 liter vin per person?
 

Per N

Medlem
Trist! Har faktiskt aldrig hört att det hänt någon men finns ju logik i det nu när de kanske har folk på plats. Vad är gränsen nu för tiden? Vad får man ta med sig nu, är det fortfarande 4 liter vin per person?
Vi åkte dagstur till Åland från Kapellskär. På den turen är man borta mindre än 20 tim vilket betyder att man egentligen inte får ta med någonting. Dock är det till stor del anledningen till att båtarna finns. Tyvärr hade vi bil med som möjliggjorde lite större inköp än man borde gjort. Alla bilar kontrollerades när vi kom iland. Riktigt surt med tanke på vad dom häller ut i avloppet och kostnaderna, både böter och själva inköpen.
 

MTheC

Medlem
Vi åkte dagstur till Åland från Kapellskär. På den turen är man borta mindre än 20 tim vilket betyder att man egentligen inte får ta med någonting. Dock är det till stor del anledningen till att båtarna finns. Tyvärr hade vi bil med som möjliggjorde lite större inköp än man borde gjort. Alla bilar kontrollerades när vi kom iland. Riktigt surt med tanke på vad dom häller ut i avloppet och kostnaderna, både böter och själva inköpen.
Riktigt synd men reglerna finns ju där...tar sällan med mig bil så har kanske någon gång haft en eller annan flaska för mycket men är ju tungt att bära stora mängder.
 
Toppen