Senaste nytt

Champagnetråden

Känns som att jag får höja ribban lite här inne i afton. :p:cool: #gördetbästajagkanutanresor. ;)

D56E9E26-C577-4507-A68A-A060AD14FE1F.jpeg
 

GOTBound

Medlem
Den rosén tillhör en av mina favoriter :) Bättre än den jag precis drack! (Till bättre pris dessutom).

Instämmer till fullo, en av de bättre rosé-varianterna.
Jag föredrar att dricka just detta vin några grader varmare än vad jag normalt föredrar för champagne. Vid den något varmare temperaturen kommer smultronsmaken fram tydligare och syran avtar något och blir rundare.
 

rsimon

Medlem
Svårt att säga exakt varför de valt att prissätta den så men den är alltid lite dyrare där jag sett båda. Kan ju ha med att göra hur mycket de producerar av respektive.

Den finns förresten för 489 SEK på Viking Line och då är den ganska prisvärd (skulle inte betala 699) men då måste du stå ut med båten...

Åkte med det andra rederiet nu i helgen. Kampanj på LP. 49 EUR vardera för de redan nämnda och Grand Siècle för 89,-

Båda Åbobåtarna har i övrigt en vinkampanj där man får 20% rabatt på ord. priser vid köp av 6 fl. Gäller även champagne vilket är lämpligt. Man får även en turkos bag att bära fynden i.
 
Toppen