Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Blev ett glas av Intuition från Vadin-Plateau som inledning på gårdagens middag på Ekstedt. Trodde producenten var ny för mig men Vivino påminde mig om att jag druckit deras Renaissance också. Denna var bra, doften antydde att den skulle ha viss sötma då det fanns en honungssötma i doften men den hade fin syra och mineralitet
EC790A11-824C-42B9-B804-6C1C079AF584.jpeg
 

GOTBound

Medlem
Blev ett glas av Intuition från Vadin-Plateau som inledning på gårdagens middag på Ekstedt. Trodde producenten var ny för mig men Vivino påminde mig om att jag druckit deras Renaissance också. Denna var bra, doften antydde att den skulle ha viss sötma då det fanns en honungssötma i doften men den hade fin syra och mineralitet
Visa bifogad bild 113228
Hur var Ekstedt? Du kan svara i PM om du inte vill gå OT i tråden.
 
Äntligen var det dags här också!
Så smörig och intensiv. En helt annan klass än vad jag normalt får i mig.
853963B0-6474-471F-BAC6-61BDA58E2402.jpeg


Kommer ihåg för 3,5 år sedan, när jag fick några glas av denna i The Private Room. Minns bara att den var den bästa jag smakat, och det håller än. Fast nu är jag desto mer medveten.
På den tiden gick den att få tag på för strax under 1400kr på systemet. Ångrar så att jag inte köpte några.
 

Rickard_O

Medlem
Nästa flaska för kvällen kommer från min budgetlista, 229:- på bolaget!

Min medtestare har liksom jag svårt att placera smakerna, han säger en eftersmak av citrus mer kan vi inte säga.
Skulle vi köpa det igen? Ja, beroende på tillfälle!

Den andra halvan i sällskapet som har koll tyckte den va ok för priset!
7631CC61-CC43-4DC1-9A7F-354209D44A24.jpeg
 

Buffy

Medlem
Inledde förra helgen med lite Comtes de Champagne 2007, den var väldigt trevlig och även om den helt klart kan sparas länge till så var den redan nu väldigt tillgänglig. Den fina syran och minaraliteten gör dock att jag nästan ångrar lite att jag inte lät den ligga lite längre.
2007 är ju en topp årgång för Chardonnay, dock pratar alla bara om 2008. Jag tror att toppviner BdB från 2007 kommer skina starkare än 2008 om ett par år.
 
Toppen