Senaste nytt

Champagnetråden

Öppnade den här igår. Fick den 2014 och den har legat lagrad i källaren sedan dess. Mycket bra!

e530c75f-2741-4a2f-92e9-b39d23d9b511-jpeg.112467
 

Attachments

  • E530C75F-2741-4A2F-92E9-B39D23D9B511.jpeg
    E530C75F-2741-4A2F-92E9-B39D23D9B511.jpeg
    43,9 KB · Visningar: 858
Comtes96.jpg

Firandet av det 50 året fortsätter med lite dyk i källaren, glädjen att öppna ett så pass ålderstiget vin och direkt se massor med livliga bubblor och känna en doft utan några som helst defekter är obeskrivlig.
Doften har fått en viss ålder med lite härlig smörkola, hasselnötter men också en härligt friska citrusdrag. Smaken är förbluffande ung och en fräschör som är extremt faschinerande för att vara 24 år gammalt, citrus och grön äpplighet är påtagligt i smaken och en skönt avrundad elegant mousse som gör eftersmaken extremt lång och njutbar.
Den bästa BdB jag någonsin druckit och det kändes som jag prickade peak performance på flaskan rätt bra även om hade säkert gått spara fem år till!
 
1be14159f61d8970634913f9192cb9a2.png

Skynda och köp in bubblet nu när bolaget har fått in den igen. Du kommer inte bli besviken. Läs gärna min recension inlagd här för en vecka sedan.
Jag kan bara hålla med dig om att den är helt superb. Av en händelse så råkade jag i början på veckan se att den fanns att beställa. Så nu har jag 2 raringar som väntar på att bli hämtade hem. :)
 
Jag kan bara hålla med dig om att den är helt superb. Av en händelse så råkade jag i början på veckan se att den fanns att beställa. Så nu har jag 2 raringar som väntar på att bli hämtade hem. :)

Har också beställt två.

Har för övrigt kollat runt efter Pierre Péters. Den har ju hype:ats en del på sistone, och jag gillade den jag testade för ett tag sen. De har ju fina Q R-koder på baksidan som visar när de är från och så. Mitt närmaste system fick slut på dem, men när de fick påfyllning blev det 2016 istället för 2015 som basår. Kollade ett annat system som hade 12-13 flaskor. De hade också bara 2016. Var förbi det systemet idag igen, och alla flaskor hade redan gått åt, på typ 23h.
Vad tycker ni andra om PP?
 
Har också beställt två.

Har för övrigt kollat runt efter Pierre Péters. Den har ju hype:ats en del på sistone, och jag gillade den jag testade för ett tag sen. De har ju fina Q R-koder på baksidan som visar när de är från och så. Mitt närmaste system fick slut på dem, men när de fick påfyllning blev det 2016 istället för 2015 som basår. Kollade ett annat system som hade 12-13 flaskor. De hade också bara 2016. Var förbi det systemet idag igen, och alla flaskor hade redan gått åt, på typ 23h.
Vad tycker ni andra om PP?
Pierre Péters har jag nog missat helt och hållet. Ska genast förbättra mig och se om den finns att köpa någon annanstans. Alltid kul med nya tips och idéer. :)
 
Pierre Péters har jag nog missat helt och hållet. Ska genast förbättra mig och se om den finns att köpa någon annanstans. Alltid kul med nya tips och idéer. :)
Jag är bara nybörjare, men jag tror jag gillar Blanc de Blanc, och får för mig att vissa byar passar mig mer (Cramant, Le Mesnil-sur-Oger). Mina favoriter just nu är Diebolt-Vallois (Prestige), Launois, Pol Roger, Hervé Dubois, och ev Pierre Péters. Jag tror dock att jag inte riktigt prickat in min smak helt än.
 
Toppen