Champagnetråden

Diskussion i 'Andet' startet af Remington Steele, 28 December 2018.

Tags:
  1. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är väldigt bra för 10.90kr :) Men föredrar champagne såklart... Vilken av de tre föredrog du?

samet synes godt om dette.
  2. samet

samet Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    I den ordningen jag numrerade dem.
    Bollinger, Tatinger, Moet.

rosenstam, Per N, mackan33 og yderligere 1 synes godt om dette.
  3. squeezen

squeezen Medlem

615C55EA-4A47-4099-8212-51771C8B58A6.jpeg

Testade denna, vet inte vad jag ska säga rintigt men föll mig inte i smaken. För syrlig/frisk nästan så det krullar sig på Tungan. Jaja försenat firande att man united lyckades knipa en champions league plats så i situationen gick det ner ändå...

Gus, Remington Steele, rosenstam og 5 andre synes godt om dette.
  4. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    11C85961-2D7E-41D8-A8DA-B547A0649E99.jpeg
    Vad passar bättre en sådan här fin sensommardag!

Gus, Remington Steele, MTheC og 5 andre synes godt om dette.
  5. MTheC

MTheC Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En till i kategorin budgetchampagne, fräsch och lätt men saknar kropp och längd. Inte så att den var dålig men finns bättre, priset var dock överkomliga €24-25.
    IMG_20200808_213147.jpg

Gus, Dbodenfo, Remington Steele og 4 andre synes godt om dette.
  6. rosenstam

rosenstam Medlem

By:
    Kolsva
    Land:
    Sverige Sverige
    Är i norra Värmland och firar Mrs.Rosenstams födelsedag med en flaska bubbel som vi hade stora förhoppningar om. Gissa att dom infriades. Wow! Vilket bra vin, hur skall den inte bli om fem, tio år....
    Verkligen värt sina 699,00kr. Har två nyinköpta flaskor som skall glömmas bort i 10 år om jag nu kan hålla mig

Gus, Dbodenfo, Nikje og 8 andre synes godt om dette.
  7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

En special club Grongnet 2008 har druckits idag. Köpte några flaskor 2014-2015. Första flaskan dracks för några år sedan och var då väldigt spetsig och spretig tyckte jag. Idag var det helt annorlunda, betydligt behagligare och rund.

Per N, MTheC, samet og 4 andre synes godt om dette.
  8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Citerar mig själv. Rödvin har ju ingen egen tråd så jag använder denna för även rött vin. Öppnade en Seghesio old vine 2012 efter champagnen. Ett bra val den här varma sensommarkvällen. Väl utvecklad och till och med på gränsen till att ha legat för länge (jag har ingen fancy pancy vinkyl utan ser till att jag har mörkt och jämn dygnstemperatur, så känns som vinerna mognar snabbare).

Dbodenfo synes godt om dette.
  9. HammertimeLH44

HammertimeLH44 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur smakade den? :)

10. Bamse35

Bamse35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sett att denna tråd är en av de mest aktiva på forumet och säkert full av Champagneproffs.
    Jag har en flaska utav Laurent-Perrier Grand Siecle, samma sort som Lufthansa ibland serverade i sin F-kabin.

Är detta en flaska värd att spara på sett till en eventuell värdeökning? Det kanske är en dum fråga, men jag kan inte mycket om Champagne annat än att jag tycker om att dricka det ibland. Jag har hört att viss alkoholhaltig dryck blir bättre med åren och vice versa.

GS.jpg

gastronaut, Remington Steele og MTheC synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!