Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
2008an var väldigt bra med härliga dofter, smakmässigt alldeles för ung och för tidig för att drickas. Vinkällarmästaren Cyril kallade den ”Baby Legend” eller något liknande. Mycket god lagringspotential tycker jag.
Gäller alltså att ha lite tålamod med den :) Jag börjar tyvärr få en ganska obalanserad sammansättning av främst champagne där mycket är sådant som faktiskt fortfarande vinner på lagring men lär väl ändå bli någon låda av 2008 från Champagne Chalie. Vet du (eller någon annan) när det kommer på SB och till vilket pris?
 

MTheC

Medlem
Fick trevlig leverans idag, känns som flera brittiska vinsäljare är oroliga för Brexit och gör sig av med en del till bra priser. Väntar in en del till trevliga tillskott till samlingen i nästa vecka också. Får se om en av dem ska öppnas snart, 1996 kan ju drickas men klarar helt klart att sparas flera år till.
IMG_5339.JPG
 

MTheC

Medlem
Var beställer du ifrån?
Varierar, finns en mängd bra ”wine merchants”. Jag köper främst från en del i UK men har också en del i Frankrike, Tyskland, Holland och Spanien som jag köper ifrån - många är duktiga på vissa typer av vin eller har bra kontakter hos några särskilda champagnehus vilket kan göra att de har bättre utbud och/eller priser.
 

Kevinator

Medlem
Gäller alltså att ha lite tålamod med den :) Jag börjar tyvärr få en ganska obalanserad sammansättning av främst champagne där mycket är sådant som faktiskt fortfarande vinner på lagring men lär väl ändå bli någon låda av 2008 från Champagne Chalie. Vet du (eller någon annan) när det kommer på SB och till vilket pris?
Japp, det kommer fredag nästa vecka som tillfälligt sortiment. 769 kr per flaska om jag minns rätt och det finns totalt 600 flaskor att tillgå.
 
Toppen