Senaste nytt

[Business] Lufthansagruppen Arlanda-Köpenhamn från 3.965kr tur/retur

Senator

Moderator
Vänner,

Det finns ett pris som heter P10BXXE8 som gäller på Austrian, Swiss och Lufthansa mellan ARN-CPH. I Expertflyer är priserna väldigt olika:

P10BXXE8 LH P Round-Trip 990(SEK) B
P10BXXE8 LX P Round-Trip 1120(SEK) B
P10BXXE8 OS P Round-Trip 2079(SEK) B
men det verkar som att det handlar om hur man lägger in Fuel Surcharge eller inte. Det prisas ganska likvärdigt på ITA Matrix i alla fall.

Här är viktigaste detaljerna:

Category 6: Minimum stay requirements
TRAVEL FROM TURNAROUND MUST COMMENCE NO EARLIER THAN THE
FIRST SAT AFTER ARRIVAL AT TURNAROUND
OR - TRAVEL FROM TURNAROUND MUST COMMENCE NO EARLIER THAN
THE FIRST SUN AFTER ARRIVAL AT TURNAROUND.
Category 7: Maximum stay requirements
TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN 12
MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
Category 8: Stopover restrictions
1 STOPOVER PERMITTED IN EACH DIRECTION AT EUR 100.00 EACH.
CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY.
Category 9: Transfer restrictions
1 TRANSFER REQUIRED IN EACH DIRECTION.
AND - UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND
EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE
COMPONENT.

Det går att boka med SAS operated t.ex. mellan ARN-FRA eller MUC-CPH. Det verkar mappas mot S-klass på SAS, men det står också att Y och Z är möjligt.

Om ni är trötta på SAS och ingen service till CPH så är detta kanske ett alternativ?
 

Senator

Moderator
Det tolkade jag som minst 1 transfer, eftersom det också står UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.

Men jag skall definitivt erkänna att jag inte är mästare på att läsa sådana där regler :)
Du har kanske rätt, eftersom Lufthansa har code share på ARN-CPH på vissa avgångar. I så fall är det rätt bra deal. Kanske testa via ITA Matrix?
 

mha321

Medlem
Du har kanske rätt, eftersom Lufthansa har code share på ARN-CPH på vissa avgångar. I så fall är det rätt bra deal. Kanske testa via ITA Matrix?
Funkade med lufthansa. Blandade jag in ZRH så gick det upp till 77,000 SEK...

Blev 6144 för ARN-FRA-MUC-CPH-MUC-FRA-ARN, men då är det bara P10BXXE8 åt ena hållet, men får Z10BXXE3 åt andra hållet som är betydligt dyrare. Men letar man lite mer borde kan kunna hitta P10BXXE8 åt båda hållen kan tänka.

Jag tittade på en random långhelg i mitten på oktober.
 

M.K

Medlem
EE9DDEE0-BA51-4736-B858-4A4A5926444F.jpeg


Jag hittar dessa bra priser på Expedia med rejäl lounge hopping under returen från trevliga MUC.

Frågan är vad flighterna mappas som med EB? Jag har vad jag minns aldrig flugit P-klass med LH bokning.
 
Last edited:
Toppen