Senaste nytt

Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i

Senator

Moderator
Personligen tycker jag att ovannämnfa lounger bör klassas dom First class lounger, inte Gold lounger.

Att British Airways kallar oneworld Emerald som Gold har ingen relevans.
T ex American Airlines AAdvantage Gold motsvarar oneworld Ruby.

Håller inte med. Jag anser att One World Emerald likstils med Star Alliance Gold. Frågan var vilka lounger kommer man in med Guldkort (Star Alliance) och jag anser jämförelsen blir rättvis när det gäller dessa två allianser och deras "högsta" nivå..
 

NyfikenGrau

Medlem
Håller inte med. Jag anser att One World Emerald likstils med Star Alliance Gold. Frågan var vilka lounger kommer man in med Guldkort (Star Alliance) och jag anser jämförelsen blir rättvis när det gäller dessa två allianser och deras "högsta" nivå..

Jag hade själv tyckt att OneWorld Sapphire är den nivå som motsvarar guld inom Star Alliance eller Skyteam, då dessa nivåer på ett ungefär är lika svåra att nå även om det finns ett fåtal undantag (t.ex. LH Senator vs. AB Topbonus gold/sapphire).
Men man kan väl för all del lista Emerald också, men då tycker jag det ska framgå tydligt. Emerald är ingen nivå jag kan nå på mitt begränsade flygande, det kan jag däremot när det gäller vissa guldkort i Star och Skyteam.

Tillägg: Ser man till förmåner skulle jag nog till och med säga att Sapphire har överträffat *G och Skyteam G ett snäpp.
 

ralfdav

Medlem
Lägger till Singapore Airlines businesslounge på LHR.
Mest pga sambon sa att där fick hon den godaste maten hon någonsin fått i en lounge! (Har inte tagit med henne till FCL/FCT eller Private Room ännu...)

Som sagt, god kvalitet och bra utbud på mat. Bar med bartender samt fräscha säten och fin utsikt mot plattan.

Kan instämma med din sambo, riktigt god mat och lugn och avkopplande atmosfär. Bekväma avskilda säten som går utmärkt att både jobba och vila i.
 

ahh

Medlem
Cathay Pacifics businesslounge The Pier i Hong Kong rekommenderas! Tillträde genom Oneworld Sapphire.

Nudelbar (made to order), duschar, vilorum, telounge och västerländsk buffémat.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    50,3 KB · Visningar: 463
  • image.jpeg
    image.jpeg
    84,9 KB · Visningar: 516
  • image.jpeg
    image.jpeg
    48 KB · Visningar: 476
  • image.jpeg
    image.jpeg
    92,9 KB · Visningar: 509
  • image.jpeg
    image.jpeg
    88,5 KB · Visningar: 492

Homer

Medlem
Nu tycker jag Senator är ute och åker på ett annat fordon, nämligen cykel.

Med Star Alliance Gold/Skyteam Elite Plus/One World Sapphire kommer man in i alla businesslounger
med en dagsaktuell biljett och får ta med en gäst.
Businessbiljett ger tillgång till businesslounger och firstbiljett till firstlounger i alla tre allianser.

One World Emerald saknar motsvarighet inom *A och Skyteam.
 

Kricka

Medlem
Nu tycker jag Senator är ute och åker på ett annat fordon, nämligen cykel.

Med Star Alliance Gold/Skyteam Elite Plus/One World Sapphire kommer man in i alla businesslounger
med en dagsaktuell biljett och får ta med en gäst.
Businessbiljett ger tillgång till businesslounger och firstbiljett till firstlounger i alla tre allianser.

One World Emerald saknar motsvarighet inom *A och Skyteam.

Kanske därför BAEC Gold/OW Emerald är så uppskattat här på BC ? Galleries First
Lounger är ju ofta väldigt trivsamma, även om jag önskar att man fick ta med mer än
en gäst när man reser med familjen (på samma sätt som hos SK och LH) !
 
Toppen