Senaste nytt

Business class utan alkohol? Vi Testar EgyptAir Paris-Kairo

David

Medlem
Tack Jonas för en mycket trevlig skildring och fantastiska bilder som vanligt. Personalen kanske borde ta sig ett järn och tänka om servicenivån. :)<br />
<br />
Jag måste säga att efter din upplevelsemed serveringar i varandra var detta en ganska generöst positiv kommentar.<br />
<blockquote>Måltidsserveringen var förhastad och det gavs väldigt lite tid mellan rätterna.</blockquote>
 

Jonas C

Medlem
Tack för era kommentarer!<br />
<br />
<blockquote><strong>stewigriffin;116704 wrote:</strong> Tror det här är ett fall där servicenivån höjs en bit beroende på hur man ser ut och vilket språk man pratar.</blockquote>
<br />
Merparten av mina medpassagerare var nouveau riche egyptier med Louis Vuitton väskor or Rolex klockor. Jag är visserligen halvegyptier själv och behärskar språket någorlunda väl. Jag upplevde dock inte att besättningen var trevligare mot någon annan, så jag misstänker att det helt enkelt handlade om egyptisk servicekultur och dess oförmåga att tillfredsställa kunder från utlandet.<br />
<br />
<blockquote><strong>Johan Rebel;116794 wrote:</strong> De kommer att begränsa filmutbudet ytterligare efter att en hårdför islamist som ocisä råkar vara ordförande i landets senat häromveckan tvingade besättningen att avbryta en filmvisning som inte föll i hans religösa smak. EgyptAir lovade genast att se till att alla deras program fortsättningsvis kommer att hålla sig inom islamisternas mycket snäva ramar.<br />
<br />
Johan</blockquote>
<br />
Tråkigt att höra. Såg filmen Ruby Sparks på flyget, som innehöll en del kärleksscener. Inga av dessa hade klippts bort. Däremot i Dubai var alla scener som innehöll mer än en kram bortklippta. Det är visserligen såna saker man får acceptera när man vistas i konservativa muslimska länder. Men att vissa saker kan gå till överdrift vill jag nog hålla med om.<br />
<br />
<blockquote><strong>airbus380.se;116796 wrote:</strong> <br />
Cairos flygplats har en rolig egenhet, när man ska annonsera en flygning till någonstans i världen så sägs det på arabiska, engelska och det nationella språket (om det är de stora världsspråken.) MS flyger ju inte till Stockholm. Men själva annonsen föregås av en melodislinga typ populärmusik för just det landet. Så det är rysk musik före utrop mot Ryssland och tysk musik mot Tyskland. Onekligen ett bra sätt att få folk att lystra...</blockquote>
<br />
Det var faktiskt en rolig detalj som jag också noterade. Helt klart ett kul sätt att fördriva tiden om man skulle råka bli fast där en längre tid ;)<br />
<br />
<blockquote><strong>David;116868 wrote:</strong> Tack Jonas för en mycket trevlig skildring och fantastiska bilder som vanligt. Personalen kanske borde ta sig ett järn och tänka om servicenivån. :)<br />
</blockquote>
<br />
Tack David, glad att du uppskattade läsningen! Jodå det vill jag nog hålla med om :)
 

vicce

Medlem
Tack för reportaget! <br />
Känns inte som att EgyptAir är det första bolag jag kommer titta på när jag ska ut och resa. Men man kanske måste ge EgyptAir en chans till innan man dömer dem... :rolleyes:
 

gusten

Medlem
Har inte flugit Egyptair sedan 1981 mellan CPH-CAI och minns inte mycket av det.<br />
<br />
Som mogen herre och medveten resenär har man ju kommit till den insikten, att visst kan man ha en trevlig resa och en angenäm stund utan bubbel, en kall, fräsande GT och goda viner. Men jag har i alla fall slutat chansa.<br />
<br />
Egyptair får klara sig utan mig.
 

pep

Medlem
Jeg laeste netop en frisk anmeldelese af Egypt Economy CPH-DXB via CAI. Anmelderen anser fejlagtigt Egypt Air som en tør Airline.
Anmeldelse: Med Egyptair til Cairo i Economy - InsideFlyer DK
Min erfaring er:
Hvis man savner et lille "kick" ombord kan man blot købe lidt øl, vin, sprit, eller champagne i CPH og tage det med ombord. I Business Class er det meget normalt. I Economy: Sid om muligt lidt diskret for ikke at provokere visse andre passagerer der måske ikke værdsætter demonstrativ indtag af alkohol. Man kan evt. give vinflasken til en FA, og bed ham/hende administrere den for dig i galley. Selv tager jeg mit private yndlingsglas med, da jeg ikke vil risikere at drikke af et papbæger...
 
Last edited:
Toppen