Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Kina & Asien T/R, Air China, från 14.800 SEK inkl. skatter

Canadien

Medlem
Jag är väldigt nära att boka denna, har inte rest CA Business på över 4 år. Har de fräschat upp hårdvaran från Arlanda?
 

Voyageur

Medlem
Jag är väldigt nära att boka denna, har inte rest CA Business på över 4 år. Har de fräschat upp hårdvaran från Arlanda?
Sent i fjol var det fortfarande A330 med 2+2+2 i sliten gammal inredning med förmodligen vad som får anses som industrins sämsta IFE. Av alla 8 flyg jag haft med de i longhaul är de konsekvent sämst att flyga med både i hårdvara och mjukvara. Det gör det inte bättre att personalen knappt talar engelska och om något går fel är första ursäkt "I don't understand" eller makabra "I no speak English" ..... Listan av överdriva fel jag vart med om kan göras lång
 

intuition

Medlem
Vet inte vad de hade innan, men det här är vad det är:
IMG_20181221_131905.jpg
 
Jag är väldigt nära att boka denna, har inte rest CA Business på över 4 år. Har de fräschat upp hårdvaran från Arlanda?
Jag brukar åka från Arlanda till Manila och Bangkok med Air China i business.

De brukar flyga A330-300 som oftast är 1-5 år gamla. Jag tycker de har oförtjänt dåligt rykte i business. Förutom att seatingen är 2-2-2 så är nästan allt bra. Jag sover bättre än på SAS pga bredare del för fötterna. Maten är helt ok, bra viner och övrig fika. Ska jag klaga på något förutom seatingen så är det dåligt med förvaringsutrymme vid sätena och ibland personalens dåliga engelska, men jag tycker det blivit bättre på senaste tiden. På senaste flighten förra helgen kom pursen fram och hälsade välkommen och intygade att de skulle göra allt för att få mig att trivas. Kändes okinesiskt på ett bra sätt.:)

De ”kampanjpriser” som nämns i tråden brukar gå att hitta större delen av året om man är flexibel, någon dag hit och dit. För 14 000 kronor tar jag mig till Bangkok t.o.r i business och får 15 750 EB-poäng. Till Manila t.o.r blir det 15 000 EB-poäng.
 
Toppen