Senaste nytt

[Business class] Budapest-Asien T/R, Egyptair, från 11.300 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-04-27

Priset finns fortfarande.
Sträckan Budapest-Kairo flygs med Embraer 170 utan Business class numera, så det har blivit försämring både i komfort och av intjäning.

[Business class] Budapest-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou/Jakarta T/R, Egyptair, från 11.300 SEK inkl. skatter

BUD-BKK/CAN/KUL/PEK/CGK T/R
Flygbolag: Egyptair (MS: Star Alliance)
Klass: Business
Bokningsklass: J (K klass mellan Budapest-Kairo)
Fare basis: JREHU
Pris:
  • Beijing, Guangzhou, Bangkok, Kuala Lumpur: 273.500 HUF + skatter ca 109.000 HUF, totalt från ca 11.300 SEK inkl. skatter
  • Jakarta: 373.500 HUF + skatter ca 107.000 HUF, totalt från ca 14.200 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar eler stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Stopover: En stopover i Kairo i varje riktning. Ingen stopover i Bangkok är tillåten för Kuala Lumpur/Jakarta rutt.
Byte: Endast ett byte är tillåtet per riktning
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 100 EUR
Ändring: Ja, mot 75 EUR per gång
MPM:
  • Beijing: 6.513 miles
  • Guangzhou: 7.125 miles
  • Bangkok: 6.744 miles
  • Kuala Lumpur: 7.366 miles
  • Jakarta: 8.176 miles
Routing: Budapest-(MS)-Kairo-(MS)-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou/Jakarta

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

E.K

Medlem
Komforten mellan Budapest och Kairo har ju inte direkt blivit sämre eftersom Embraer 170 aldrig haft någon Businessclass.
Inte ens "seatblock" har existerat på denna rutt.

Denna deal med blandade klasser existerar inte på Egyptairs hemsida, så en liten fråga var eller hur bokar du?

Såg också när jag provbokade att en dag i veckan nu på våren kom A320 upp som ett alternativ till E170 och då var det Business hela vägen medans hemresan bara kunde bokas i ekonomi.

På Expedia vill jag minnas att denna deal med blandade klasser kommer upp från Köpenhamn för ca 13.000 SEK.

Till sist tack Doktorn. Har faktisk fyra år i rad nyttjat just denna deal från Budapest med Egyptair.
 

pep

Medlem
Vilket trams. Skulle aldrig åka med ett torrlagt bolag.
Torlagt, ja, men ikke fanatisk. Jeg plejer at købe en flaske vin eller lidt øl i taxfree og FA hjælper med at åbne og kommer med glas og isterninger. Man skal bare være lidt diskret (helst have sæde alene) for ikke at provokere andre passagerer
 

themroc

Medlem
Torlagt, ja, men ikke fanatisk. Jeg plejer at købe en flaske vin eller lidt øl i taxfree og FA hjælper med at åbne og kommer med glas og isterninger. Man skal bare være lidt diskret (helst have sæde alene) for ikke at provokere andre passagerer
Bra attityd! Det gäller att se möjligheter, så går det mesta att lösa.
 

jerixon

Medlem
Med den intjäningen och komforten som de har tycker jag det är en bra deal.
Att det är torrlagt stör mig inte nämnvärt då jag ibland inte alls dricker alkohol i perioder.
Värt att ha denna i åtanke framöver :)
 

Dr. Miles

Expert
På Expedia vill jag minnas att denna deal med blandade klasser kommer upp från Köpenhamn för ca 13.000 SEK.
Lite dyrare än ca 13.000 SEK numera pga valutakursen.
11.506 DKK inkl. skatter är ca 14.200 SEK med dagens kurs.

Screenshot20160429 01 MS.png


Mer information om Egyptair dealen från Köpenhamn/København finns här:
[Business class] København-Beijing/Guangzhou/Kuala Lumpur/Jakarta/Bangkok T/R, Egyptair, 11.400 DKK | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Yes! Det blir ju lite mindre nu, sanning! Gäller att ha full koll som vanligt! :D
För dig som är från Linköpingtrakten, kan det vara enklare (och mer poängintjäning) att flyga från Köpenhamn.
Då får du flyga i Business class och får mer poäng. :)
 

jerixon

Medlem
Tackar! Jobbar nu mer var vecka i Danmark så det där passar mig som handen i handsken faktiskt!!!! =)

Lite dyrare än ca 13.000 SEK numera pga valutakursen.
11.506 DKK inkl. skatter är ca 14.200 SEK med dagens kurs.

Visa bifogad bild 51938

Mer information om Egyptair dealen från Köpenhamn/København finns här:
[Business class] København-Beijing/Guangzhou/Kuala Lumpur/Jakarta/Bangkok T/R, Egyptair, 11.400 DKK | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

För dig som är från Linköpingtrakten, kan det vara enklare (och mer poängintjäning) att flyga från Köpenhamn.
Då får du flyga i Business class och får mer poäng. :)
 
Toppen