Senaste nytt

Business-bokning SWISS med SAS-flighter

chazzie

Medlem
Då maj-resan till Italien blev av intet så behöver vi göra en ombokning av biljetterna, då den tidigare endast utgick från Arlanda var det inga problem att få bara SWISS eller Lufthansa operated flights, men, vid sökning med avgång från Umeå via Arlanda och Zürich/Frankfurt/München samt till Sydeuropa delges ett ganska konkurrenskraftigt pris, min fråga är således:

Om jag söker på Business-biljetter med SWISS/Lufthansa, kommer jag då bokas i Plus på SAS inrikes eller halkar man ner i Go och får sura första timmen på resan?
 

Syversen

Medlem
Jag har inte svaret på din ursprungliga fråga, men beroende på när du åker så skiljer det ju just nu ingenting mellan plus och go ombord. Ingen servering, ingen prioboarding osv. Planerar du att åka längre fram kan det ju såklart vara mer normalt igen.
 

Franco

Medlem
Om man bokar Swiss eller Lufthansa business med codeshare på SAS, t.ex. Zürich-Stockholm eller Frankfurt-Stockholm, så blir det SAS Plus. Det borde rimligen även gälla inrikes i Sverige.
 

chazzie

Medlem
Jag har inte svaret på din ursprungliga fråga, men beroende på när du åker så skiljer det ju just nu ingenting mellan plus och go ombord. Ingen servering, ingen prioboarding osv. Planerar du att åka längre fram kan det ju såklart vara mer normalt igen.
Detta rör sig om 6-12 mån framåt i tiden så förhoppningen är att det skall vara någorlunda normalt igen :)

Med största sannolikhet hamnar du i Plus på SAS-benen när du bokar en genomgående resa hos Swiss eller Lufthansa.
Om man bokar Swiss eller Lufthansa business med codeshare på SAS, t.ex. Zürich-Stockholm eller Frankfurt-Stockholm, så blir det SAS Plus. Det borde rimligen även gälla inrikes i Sverige.

Tackar, jag misstänker det också, speciellt med tanke på priset.
 
Toppen