Senaste nytt

Bud på Radissons aktie

Atom

Medlem
Hur gör ni då?

Jag tackade nyss nej.
Men kursutvecklingen var ju trevlig:)

Passade även på att förnya mitt guld nu när det snart går ut ifall det blir försämringar.
 

bstark

Medlem
Aktiespararna rekommenderar Ja, men jag tjurar och säger Nej.

Det där med Guld borde man ta tag i, man vet ju aldrig.
 

agehall

Medlem
Jag hoppar också just nu. För mig är det för lite pengar som är investerade i mina 200 aktier så jag hoppas på att det inte blir tvångsinlösen och mina aktieägarförmåner fortsätter ticka på.
 

fcx

Medlem
Jag cashar ut nu. Bor ungefär en till två gånger om året på radisson nuförtiden, och det lär bli ännu mer sällan nu när radisson LA inte finns kvar.

Får ut 10k för en investering på runt 6k, räcker till en okynnesresa.

Tips på bra sätt att bränna 200k poäng för bra värde?
 

bstark

Medlem
Då var den sagan slut, ni som cashade ut tog rätt beslut.

"STOCKHOLM (Direkt) Budkonsortiet lett av kinesiska Jinjiang International Holdings har drygt 94 procent av aktierna i Radisson Hospitality.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Eftersom konsortiet innehar mer än 90 procent av aktierna i Radisson avser det att inleda ett tvångsinlösensförfarande i enlighet med aktiebolagslagen för att förvärva samtliga resterande aktierna.

Konsortiet avser även att begära att styrelsen för Radisson ansöker om avnotering av Radissons aktier från Nasdaq Stockholm."
 

aldrighemma

Medlem
Då var den sagan slut, ni som cashade ut tog rätt beslut.

"STOCKHOLM (Direkt) Budkonsortiet lett av kinesiska Jinjiang International Holdings har drygt 94 procent av aktierna i Radisson Hospitality.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Eftersom konsortiet innehar mer än 90 procent av aktierna i Radisson avser det att inleda ett tvångsinlösensförfarande i enlighet med aktiebolagslagen för att förvärva samtliga resterande aktierna.

Konsortiet avser även att begära att styrelsen för Radisson ansöker om avnotering av Radissons aktier från Nasdaq Stockholm."
Om jag förstår tvångsinlösenförfarande rätt så måste dom väl betala enligt sitt senaste bud då? Dvs 42.50 SEK?
Läser iofs bara på wiki och där står det:
"Priset på inlösta aktier kan fastställas på två sätt. Om majoritetsaktieägaren har gett ett offentligt bud till andra aktieägare strax innan begäran, ska detta pris användas. Annars ska aktierna lösas in till marknadspris."
 
Toppen