Senaste nytt

Brytning av statusår som saknar registrerade nätter, Club Carlson

johan_fbg

Medlem
Vid årsskiftet nollställs antalet besök/nätter hos Club Carlson. Mina sista nätter i december har inte registrerats än och jag var en natt kort för att återkvalificera mig till guldnivån. Just nu står det att mitt guldmedlemskap är giltigt till FEB2015, betyder det att jag har silver att se fram emot detta året eller finns det fortfarande en chans att jag får stanna kvar på guldnivån?

Och visst har CC roll-over-nights? Borde inte dessa nätter synas på min profil i så fall?

Ska naturligtvis kontakta CC men ville gärna kolla mer expertisen här på BC först.
 
Har sett samma sak på mitt konto, de sista nätterna för att bli CCG har inte kommit in innan kontot nollats för 2015. Jag avvaktar några veckor innan jag kontaktar dom.
 

mha321

Medlem
Håller med tidigare om att den ska gå på förra året. Kan tillägga en notering dock - mina nätter är också nollade. Trots att jag också borde ha ett par rollover nights till nästa år. Så jag misstänker att det är någon batch-körning vid årsskiftet som inte är klar ännu. I mitt fall är det inte så viktigt på kort sikt, bara några rollover nights efter concierge, så jag väntar ett par veckor med att kontakta dem i just den frågan :) (Alla mina nätter i december han posta, så det var bara "gamla" rollovers)
 

johan_fbg

Medlem
Tack för svar. Har inte hunnit kontakta CC men i dag uppdaterades mitt konto med en röd text, "Gold Elite - Effective mar 2015", vilket jag antar betyder att jag har guld att se fram emot även under 2015.

Håller tummarna för att decembernätterna kommer att postas under 2015. ;)
 

johan_fbg

Medlem
Mina nätter har efter en retro claim postats under 2015. Spelar kanske ingen större roll då de annars blivit roll over.
 

mha321

Medlem
Mina nätter har efter en retro claim postats under 2015. Spelar kanske ingen större roll då de annars blivit roll over.
I det fallet är det till och med bättre. Nu kan de bli rollover nästa år om det skulle behövas. Men det går inte att ha samma nätter som rollover mer än ett år, och rollover appliceras alltid "sist i högen", så risken är väl att de annars skulle försvinna då.
 

johan_fbg

Medlem
Tänkte inte så långt, smart!

Insåg även mitt misstag att välja "double points" istället för "double nights" i vinterkampanjen. Annars hade jag redan haft 24 stays på 2015...
 
Toppen