Senaste nytt

Brussels Airlines sätter in Sukhoi SuperJet SSJ100 på Bryssel - Stockholm Bromma från juni 2017

Senator

Moderator
I stället för att öppna en ny tråd så återanvänder jag denna. Jag har nu genomfört sju segment i år antingen BMA-BRU eller BRU-BMA i år. Brussels Airlines Bizz är inte någon höjdare, det bästa är riktig skumpa, bra G&T och några sjuk goda Cashewnötter från BOB erbjudande. Frukosten från Bromma passar inte mig som steker tre ägg varje morgon ;) Salladslådorna resten av dagen möjligtvis ätbara.

Men när man bor precis söder om Söder, eller i stan så är det svårslaget logistikmässigt:
06.10 Taxi Stockholm bokat från Gröndal
06.28 står vid gaten
06.29 boardar
06.50 Boarding complete
06.55 taxi till runway
07.00 take-off

Strunt i Pontus och lounger på Arlanda. Det här är mycket bättre totalt tycker jag på morgonen. Men kanske det bästa är vyerna av stan och förorterna vid avgång och landning. Det finns ju bara en landningsbana som är 12 eller 30.

Igår åkte jag SN2310 ut 06.55 och SN2305 hem 14.35. Landade 16.35. Jag sitter normalt vid gångplats, men igår hade jag valt fönster på 2F för att kunna titta på södra delen av stan vid take off. Till min stora överraskning, och nytt för mig så landade vi också åt samma håll. Hjulen kom ner vid Kungens Kurva, jag såg Kista Science Tower och SEB Ormen Lange i Sumpan precis innan jag landade. Jag var hemma i Gröndal 30min efter jag klev av planet som är rätt bra mitt i rusningen då både Ulvsundavägen och påfarten till E4:an efter Tranebergsbron är rätt tjock.

Allt som allt är detta ett bra alternativ när tiden är dyrbar.

mat.jpeg


"Not my cup of tea"

IMG_2458.JPG


Stort flygplan på Bromma

IMG_2460.JPG


hej Alvik

IMG_2461.JPG


hej Stora Essingen

IMG_2462.JPG


men titta! Där är mitt hem där min sambo och Mini sover. Usch! vad mycket trafik redan

IMG_2468.JPG


Kungens Kurva! Hoppas sambon är klar med shopping på IKEA

IMG_2471.JPG


Kista och Sumpan!
 

Senator

Moderator
Mycket större får inte landa där va ?

Vad jag uppfattade så krävdes det dispens både för storlek och buller. Sen har jag uppfattat det finns viktrestriktioner för både avgång och landning. Jag fick uppleva en tidig avbruten landning på Bromma i vintras och diversion till Arlanda när det blåste en del. Så jag tror man kör denna med väldigt stora säkerhetsmarginaler. Så det här händer ibland:
Brussels flygning Bromma-Arlanda | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen