Senaste nytt

British Airways Stockholm-London pris utan baggage

AABack2ARN

Medlem
@Dr. Miles:
Flyger du 17-18APR HAM-LHR-HAM är lägsta fare OV1HO som kostar SEK973+skatt för T/R
Flyger du 18-18APR HAM-LHR-HAM är lägsta fare GW6V1H som kostar SEK678+skatt för T/R

Det intressanta är att G har no minumim stay men däremot maximum stay = 00 dagar, antingen är det fel eller så är det en "shopping fare", vilket framgår i ExpertFlyer då den enbart är tillåten på lördagar. Därav prisskillnaderna.
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles:
Flyger du 17-18APR HAM-LHR-HAM är lägsta fare OV1HO som kostar SEK973+skatt för T/R
Flyger du 18-18APR HAM-LHR-HAM är lägsta fare GW6V1H som kostar SEK678+skatt för T/R

Det intressanta är att G har no minumim stay men däremot maximum stay = 00 dagar, antingen är det fel eller så är det en "shopping fare", vilket framgår i ExpertFlyer då den enbart är tillåten på lördagar. Därav prisskillnaderna.
Aha, jag trodde att det var alltid O klass biljett som var billigast och XXX-London & London-XXX såldes som två enkelbiljetter.

En annan intressant sak som jag märkte är, att Hamburg-London enkel kostar från 59 EUR inkl. skatter medans som en del av tur&retur kostar samma sträcka 61 EUR inkl. skatter.
Screenshot20150224_1.png
 

Homer

Medlem
Jag får inte längre några priser utan baggage, varken till eller från London varken t/r eller enkel.
Däremot från Göteborg, provat flera olika månader, tillfällig bugg?



Baggage.jpg
 

fcx

Medlem
Jag får inte längre några priser utan baggage, varken till eller från London varken t/r eller enkel.
Däremot från Göteborg, provat flera olika månader, tillfällig bugg?

Hade samma problem igår. Hoppas att det bara är tillfälligt.
 

Bryant

Medlem
Kan det ha något med detta att göra?

Kopierat från Facebook saknar länk.

Yet another "enhancement" from BA:

We would like to advise you of the following change to our Hand Baggage Only (HBO) fare.

Please note that for bookings made from 26 March 2015 British Airways will allocate a seat for all customers booking an HBO low fare on a short haul flight with us.

When travelling on these great value fares, your seat will be allocated when check-in opens. Should you wish to change your seat you can pay to do so at that time or alternatively pay to reserve a seat when you book your flight. If you are travelling with an infant on an HBO fare your seat will continue to be allocated at the time of booking. The changes Yet another "enhancement" from BA:

We would like to advise you of the following change to our Hand Baggage Only (HBO) fare.

Please note that for bookings made from 26 March 2015 British Airways will allocate a seat for all customers booking an HBO low fare on a short haul flight with us.

When travelling on these great value fares, your seat will be allocated when check-in opens. Should you wish to change your seat you can pay to do so at that time or alternatively pay to reserve a seat when you book your flight. If you are travelling with an infant on an HBO fare your seat will continue to be allocated at the time of booking. The changes apply to all Executive Club Members booking HBO fares. For all other fares, Bronze Members can continue to select their seat for free 7 days before departure and Silver and Gold Members at the time of booking for free.
 

Homer

Medlem
De har skickat ut det där med e-post också, med Norwegian får man åtminstone välja säte vid check-in.
 

Bryant

Medlem
De har skickat ut det där med e-post också, med Norwegian får man åtminstone välja säte vid check-in.

Vueling har detta system med att man blir tilldelad plats vid check in. 100% (3 flighter) av gångerna har jag hamnat på mittenplats trots lågbeläggning.
 

Homer

Medlem
Vueling har detta system med att man blir tilldelad plats vid check in. 100% (3 flighter) av gångerna har jag hamnat på mittenplats trots lågbeläggning.

Det har Iberia också, men har man minst OW Saphire status får man välja plats och checka in en väska. (än så länge)
 

fcx

Medlem
Min spontana gissning är att HBO blivit för populär. Redan innan har man ju "skruvat åt" genom att inte tillåta kombinationer av andra fares med HBO samt att ha rätt låg maximum stay. Hur länge kommer HBO att fortsätta ge 25 % avios?
 
Toppen