Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

agehall

Medlem
Jag har försökt kika på bilder online men ser inte riktigt - visst är det så att 62A/K på en 747 har obegränsat med benutrymme och access till gången utan att kliva över någon?
 

Senator

Moderator
Jag har försökt kika på bilder online men ser inte riktigt - visst är det så att 62A/K på en 747 har obegränsat med benutrymme och access till gången utan att kliva över någon?

Så borde det vara ja.. Jag ser din BA F på hemresan. Kan vara att jag tajmar denna med dig, eller att vi ses i CCR i London... :) Känns lite "fel" att påbörja en resa från NYC från JFK till LHR när man kan åka LGA-DCA-ORD-LHR :)
 

agehall

Medlem
BAs nya policy med att ha 64A som COT-seat på sina 747-400 är riktigt irriterande. Jag försökte luska lite i när de släpper dessa så att man kan sno det och fick höra 24h före avgång från kundtjänst. Eftersom jag har en inneboende misstro mot kundtjänst har jag hållit ögonen på detta säte sedan helgen och nyss försvann blockeringen av det, ca 80h före avgång.

MEN det går fortfarande inte att boka det. :( När man försöker välja sätet så får man veta att det är reserverat för personer som reser med spädbarn.

Jag tycker det är beklagligt att BA dels tagit en av de två bästa sätena ombord till detta och att de dessutom på så sätt försöker få upp barn på övervåningen. Jag tycker att fördelen med övervåningen är att det är lugnt och skönt där. Jag vill absolut inte ha små barn där uppe.
 

JensE

Medlem
Aha har dom börjar blocka 64a nu? Det har gått att boka den förut även om den är flaggad som COT.
Dom släpper blockade säten för icke guld som 1A, 1K 3 dagar innan avgång 12:00 London tid. Antar att det är samma med COT.

T.ex en flight som avgår 20:e Juni 21:00 så släpps spärren 17:e Juni 13:00 Svensk tid
 

agehall

Medlem
Det var lite efter 13, men ja, det stämmer rätt bra. Tyvärr är den fortfarande inte bokningsbar om man inte har infant i sin bokning.
 

WTP

Medlem
Valde följande säten på 777, men undrar om jag har valt rätt/bäst.
Läste sen någonstans att fönster är misaligned vid 10A.
Sen undrar man är det toan som är framför? Mkt trafik?
Tacksam för hjälp.

upload_2016-4-21_18-18-10.png
 
Toppen