Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

palmen

Moderator
Noterade just att det på mitt konto nu står att kortet (status) är giltigt till 30/11 2022. Brytdatum för tier-poäng är 8/10-21 och jag har inte samlat in en enda poäng på hela året. De få resor jag gjort med BA under pandemin har jag gjort med poäng. Inte helt oväntat kanske men skönt med ännu ett år!
Min bryt är vid 8 februari och har inte fått någon förlängning efter 2022, men hoppet är det sista som överger en.
 

Fredrik

Medlem
Noterade just att det på mitt konto nu står att kortet (status) är giltigt till 30/11 2022. Brytdatum för tier-poäng är 8/10-21 och jag har inte samlat in en enda poäng på hela året. De få resor jag gjort med BA under pandemin har jag gjort med poäng. Inte helt oväntat kanske men skönt med ännu ett år!

Ser samma för mig men med september istället. Förlängning men utan att, vad jag kan se, kommunicera det. Jag tar iofs tacksamt mot detta då jag inte har haft möjlighet att flyga med dem den här perioden.
 

trekker

Medlem
Min bryt är vid 8 februari och har inte fått någon förlängning efter 2022, men hoppet är det sista som överger en.
Personligen tycker jag ju BA (iof andra bolag som SAS också) har ett ypperligt tillfälle nu och ändra så alla får sitt insamlingsår som kalenderår. Dvs låt alla behålla sin status nu oavsett när perioden avslutas, sätt den til 1 Januari till 31 December. Sen får de gärna låta alla rulla över sina Tier Points in i det nya året. Detta kan omöjligt vara svårt att göra och gör det enormt mycket lättare i framtiden om något liknande skulle hända då alla hanteras lika hur man än gör med förlängningar.
 

Senator

Moderator
Typisk nog åkte jag en helt "meningslös" 40 TP Club Europe resa förra veckan. Den var 7:e sept, hade brytpunkt 8:e :eek: Ja, iofs helt meningslöst var det inte. Den räknas som 0,11% av intjäning till Lifetime Gold :D Så nu ligger jag på 61,28%. 6 - 8 år till med vanliga nivåer så är jag där. Jag tänker mig SEN, BAEC Gold, EBG och AF/KLM Plat for Life innan 60 ;)
 
Toppen