Senaste nytt

British Airways presenterar Club Suite, nya business class kabinen

Homer

Medlem
During phase one, the first A350 aircraft will start some short-haul flying between London and Madrid
to allow the airline's teams to perfect their customer service delivery and familiarise cabin crew with the aircraft layout.

(finns alltså möjlighet att testa med den här dealen Iberia Stockholm-Madrid t&r 3500SEK i Business Class | Sida 3 |)

In phase two, from October 1, 2019, the aircraft will begin long-haul flying.
During this period another three A350 aircraft will join the British Airways fleet and two Boeing 777 aircraft will also be retrofitted with the new cabin.

London Heathrow – Dubai eff 08OCT19BA107/106
London Heathrow – Torontoeff 01OCT19BA93/92

At the start of 2020 phase three will begin which will see British Airways rolling out its Club Suite on further long-haul aircraft across the network.



British Airways - BRITISH AIRWAYS WELCOMES ITS NEW A350 AIRCRAFT AND UNVEILS ITS NEW BUSINESS CLASS 'CLUB SUITE'
British Airways outlines A350-1000XWB long-haul service from Oct 2019 :: Routesonline
 

aldrighemma

Medlem
Fast med tanke på vad en typisk business stol kostar (75.000USD - 200.000 USD) så räcker 3 om dan ganska bra för företaget som bygger dom.
som exempel så ger 3 stolar om dan a 125 000 USD en årsomsättning av cirka 0,75 Miljarder SEK !!

Business stolar verkar ha varit en trång sektor ganska länge, för fyra år sedan fick Boeing parkera ett antal helt nya dreamliners i Mojave öknen i väntan på leverans av stolar från Franska Zodiac...
 

Syversen

Medlem
Fast med tanke på vad en typisk business stol kostar (75.000USD - 200.000 USD) så räcker 3 om dan ganska bra för företaget som bygger dom.

Hade väntat mig en hög prisnivå men kanske inte fullt så hög. Sätet i sig känns ju inte som rocket science så det borde spontant vara en lönsam bransch. För de pengarna borde luften stanna i kuddarna i SAS businesstol kan man tycka :)
 

Canadien

Medlem
Hade väntat mig en hög prisnivå men kanske inte fullt så hög. Sätet i sig känns ju inte som rocket science så det borde spontant vara en lönsam bransch. För de pengarna borde luften stanna i kuddarna i SAS businesstol kan man tycka :)
Ja det är lite samma grej som båtbranschen. Små upplagor och mycket handbyggt/special. Materialet kostar inte mycket men man måste dra in kostnaden för utveckling och design på ganska få sålda enheter.
 

AABack2ARN

Medlem
Ja det är lite samma grej som båtbranschen. Små upplagor och mycket handbyggt/special. Materialet kostar inte mycket men man måste dra in kostnaden för utveckling och design på ganska få sålda enheter.

Inte att förglömma kostnaderna för alla certifieringar och tester.

En kaffemaskin certifierad att använda på en 747 kostade i storleksordningen 15.000 USD
 

Voyageur

Medlem
Manufacturing is apparently restricted to three seats per day. British Airways has talked about a four year plan to roll the seat out.
It seems that it won’t be going onto the Boeing 747 fleet which is being retired over the next four years. No-one was willing to confirm that it would go onto the A380 fleet either. (från Headforpoint)

För kunders skull hoppas jag BA har en realistisk plan med sina uppgraderingar. Kunder ger blanka i om bolaget har en 3-4 årig obskyr plan för ändamålet och samtidigt gör en hård lansering med pompa och ståt om den nya produkten. Vad som räknas för mig som kund är här och nu idag. El manana får vänta. För mig som kund vill jag bara se en effektiv, smart plan som gör att de mest hårdtrafikerade rutterna el pronto får produkten. Annars lever man kvar som företag i coulda, woulda, shoulda:p
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att de behöver en realistisk plan och att man inlednigsvis är lite tyst i skrytandet innan det finns en stor sannolikhet att man får vad de säljer. Men det brukar väl å andra sidan lösa sig den dagen då flygbolaget erbjuder (tvingas erbjuda) kompensation för att man får den gamla produkten. Då brukar det helt plötsligt dyka upp ett visst intresse att få "lida sig igenom en resa med den gamla produkten" ;)
 
Toppen