Senaste nytt

British Airways nya kreditkort från Resurs

Välkomstbonusen är en engångsgrej och dessutom verkar de flesta ha fått 2000 Avios extra som plåster på såren. Troligtvis vill Resurs Bank få in några månaders avgifter ifrån de som bara hade tänkt att mjölka kortet på välkomstbonusen. Tänker man skaffa kortet och behålla det i långa loppet har man inget att oroa sig för, hade man tänkt säga upp kortet efter att ha inkasserat välkomstbonusen bör man tänka två gånger.
 

Nemo

Medlem
[...]hade man tänkt säga upp kortet efter att ha inkasserat välkomstbonusen bör man tänka två gånger.
Det är ju en klassiker, kallas ”väskryckare” av bokklubbarna, på den tiden folk köpte böcker.
TEMA BOKKLUBBAR: En miljon låter bokklubben välja | Svensk Bokhandel
Artikel från 2006 ”Bonniers Bokklubb hade nyligen en kampanj där nya medlemmar erbjöds Cavaletväskor och böcker ("Värde 1.799:-")
Upp emot 30% av dem som tog välkomsterbjudandet avslutade prenumerationen direkt.
 

Homer

Medlem
British Airways launches a 75% ‘buy Avios’ bonus – worth it?
Enligt reklamen 75% för de som har BA Amex , 50% för övriga, men enligt Headforpoints och
olika källor på Flyertalk it seems to check eligibility based on whether you've earned Avios by a BA card in the last few months.

Någon som har tjänat poäng med ett BA resurskort som får 75% ?

(Huruvida det är en bra idé att köpa Avioser just nu är en annan diskussion)
 

mkubisztal

Medlem
Det kanske är en dum fråga, men jag har ingen erfarenhet vid liknande beslut själv. Vad brukar hända i liknande fall när samarbetet har avslutats? Brukar intjäningen via kortet sluta helt, eller kanske att kortet avslutats helt och hållet från resurs banks sida?
Jag har hörde av mig till resurs bank, blev då hänvisad till british airways. Hörde då av mig til british airways så klart, men de hänvisade till resurs bank.

Jag vill ju gärna inte fortsätta kortet och då inte få några avios.
 

igelkotten

Medlem
Det kanske är en dum fråga, men jag har ingen erfarenhet vid liknande beslut själv. Vad brukar hända i liknande fall när samarbetet har avslutats? Brukar intjäningen via kortet sluta helt, eller kanske att kortet avslutats helt och hållet från resurs banks sida?
Jag har hörde av mig till resurs bank, blev då hänvisad till british airways. Hörde då av mig til british airways så klart, men de hänvisade till resurs bank.

Jag vill ju gärna inte fortsätta kortet och då inte få några avios.

Detta ska ju Resurs kunna svara på, om inte informationen på deras hemsida tydliggör vad som gäller.
 

NotRyan

Medlem
Det kanske är en dum fråga, men jag har ingen erfarenhet vid liknande beslut själv. Vad brukar hända i liknande fall när samarbetet har avslutats? Brukar intjäningen via kortet sluta helt, eller kanske att kortet avslutats helt och hållet från resurs banks sida?
Jag har hörde av mig till resurs bank, blev då hänvisad till british airways. Hörde då av mig til british airways så klart, men de hänvisade till resurs bank.

Jag vill ju gärna inte fortsätta kortet och då inte få några avios.

Detta ska ju Resurs kunna svara på, om inte informationen på deras hemsida tydliggör vad som gäller.

Det som hände med BA-kortet från Entercard var att det blev ett Re:member-kort och att Avios-intjäningen bara slutade.
 

mkubisztal

Medlem
Ringde deras kundservice igår, men de kunde ej ge något svar utan skulle återkomma. Skickade iväg ett meddelande på facebook, fick detta svar.

"Hej mkubisztal! Jag har varit i kontakt med vår kortavdelning och den informationen jag fick från dem är att de kunder som har ett British Airways kort inte ska påverkas. Avios och alla övriga funktioner med kortet ska fungera som vanligt. Hör av dig om du har fler frågor! Ha en trevlig helg!"

Kan ju vara bra att veta för andra personer som kanske undrar vad som händer med kortet som man redan har.
 

igelkotten

Medlem
Ringde deras kundservice igår, men de kunde ej ge något svar utan skulle återkomma. Skickade iväg ett meddelande på facebook, fick detta svar.

"Hej mkubisztal! Jag har varit i kontakt med vår kortavdelning och den informationen jag fick från dem är att de kunder som har ett British Airways kort inte ska påverkas. Avios och alla övriga funktioner med kortet ska fungera som vanligt. Hör av dig om du har fler frågor! Ha en trevlig helg!"

Kan ju vara bra att veta för andra personer som kanske undrar vad som händer med kortet som man redan har.

Kundtjänst frågade kundtjänst.... Fel^2 sannolikt :D
 
Toppen