British Airways lanserar nytt koncept i Euro Traveller - Speedbird Café

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startet af Homer, 8 Januar 2021.

  1. fcx

    fcx Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Klickar man på menylänken så står det att det är förbeställning även för all dricka. Låter helt snurrigt.
     
    palmen synes godt om dette.
  2. Homer

    Homer Medlem

    Enligt Headforpoints snubben:

    BA asked us to change one thing in our article this morning and it wasn't the bit where I say it is crazy that you must pre-order a cup of tea
    FlyerTalk Forums
     

  3. Vi kopte alltid Jaffakakor till teet/kaffe i Club utan nagra som helst problem. Vi sa till nar de tog bestallning pa maten sa loste det sig alltid nar det var dags att fa fikat.
     
  4. mha321

    mha321 Medlem

    12 timmar ut från London alltså, och 24 in (på Europa linjer iaf). Det dödar onekligen helt tanken om att det skulle vara flexibelt. Synd.
     
  5. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår absolut vad de är ute efter, men...

    Den största utmaningen för mig personligen är att jag inte vet om jag vill ha något. Har jag haft tid i loungen innan är ju behovet avsevärt mycket mindre men om planet in till London är sent och det är bara att springa till nästa plan kan ju behovet av något att äta vara betydligt mycket större.

    Nu framgår det inte exakt vad British Airways tar för ansvar om man blir ombokad till ett annat flyg på grund av missad anslutning men jag antar att man måste ringa dem för att få tillbaka pengarna för det lär nog vara svårt för dem att flytta ordern om de nu behöver 12 timmar på sig även på hemmaplan...

    Gillar också att man måste registrera sig för att få lägga en order.
     
    Sir Lemon og Tomas E synes godt om dette.
  6. fcx

    fcx Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Blir man ombokad så ska man efteråt själv ringa British Airways matnummer (öppet endast under normal kontorstid) för att flytta leveransen till den nya avgången.
     
    011430121 synes godt om dette.
  7. Homer

    Homer Medlem

  8. trekker

    trekker Medlem

    Detta är inget vidare koncept, flög med British Airways i Economy igår och utan förbeställning kunde man inte få någonting utöver en påse chips och en flaska vatten de delade ut. Inga större problem på en kort flygning men som killen i cabin crew sa det är inget vidare på en längre europaflygning där man kanske inte vet innan om man vill ha 1 eller 2 koppar kaffe eller 1 eller 3 öl. Nej det här får de ju göra om så fort som möjligt.
     
    palmen og 011430121 synes godt om dette.
  9. Jag är bara förvånad över att du flög EuroTraveller ;)
     
    trekker synes godt om dette.
  10. trekker

    trekker Medlem

    Jag med :eek: Men lyckades inte uppgradera flyget ner och därför struntade i det på vägen hem också. Men med Heathrow på tomgång blir det inga varv över London och dessutom en rakare flygning, tror det tog max 30 minuter och beläggningen ombord var väl typ 20%.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×