Senaste nytt

British Airways lanserar nytt koncept i Euro Traveller - Speedbird Café

Homer

Medlem
  • British Airways unveils its new Speedbird Café pre-order menu for customers in Euro Traveller
  • Michelin-starred chef, Tom Kerridge, will design gourmet food choices for the new Speedbird Café menu
  • British Airways will continue to offer complimentary refreshments introduced in response to the pandemic, alongside its new Speedbird Café pre-purchase menu
  • Customers wanting to order from the Speedbird Café must pre-purchase their meal before flying. This will ensure that customers receive their first choice of meal, while reducing onboard waste
  • The airline is also introducing a Buy Before You Fly for Highlife Shop products


British Airways | BRITISH AIRWAYS ANNOUNCES A NEW PARTNERSHIP WITH MICHELIN-STARRED CHEF TOM KERRIDGE AS PART OF ITS 2021 FOCUS ON EURO TRAVELLER


Food and drink | British Airways

https://highlifeshop.com/speedbird-cafe
ncm8i3.jpg


zDksKl.jpg


RHSbP3.jpg


1I5yts.jpg


bR3KqK.jpg


2rl82B.jpg


sf1Ptv.jpg


yumTgZ.jpg


ucVWCL.jpg






Hela meny här:
British Airways Speedbird Café
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Smådrygt att allt kräver pre-purchase. Många gånger sker mina inköp eftersom jag av oplanerat skäl inte hunnit få i mig något innan flyget. Men bra för svinnet förstås.

Även bra att gratis vatten och snacks kommer finnas kvar i ekonomi!
 

mha321

Medlem
Någon som hittar hur långt innan man måste boka?

Det är ju stor skillnad på om jag kan boka det i appen när jag kliver på tuben mot flyget för att jag inser att jag inte hann med lunchen, eller om jag måste göra det 72 timmar innan...
 

ekf

Medlem
Smådrygt att allt kräver pre-purchase.
Nu flyger jag väldigt sällan med BA, men min erfarenhet från andra flygbolag som haft vidlyftiga menyer är att det väldigt sällan funnits det jag vill ha ombord. Då hade jag föredragit att kunna reservera eller köpa i förväg. Men det hade kanske gått att ha båda valen kanske...
 

sembl

Medlem
Detta är kanon, förbokning minskar dessutom svinnet. Måste säga att det är riktigt bra pris med. Jag brukade alltid förboka mackor här i usa då man som BA Gold får gratis mackor och alkohol på AA på längre flighter domestic. Precis efter takeoff kom de med maten eller boxen innan ens servering officiellt börjat.

Enda gnallet ar val att jaffakakorna har andrat form till bollar pa den nya menyn. Men de ar kvar
 
Last edited:

fcx

Medlem
Väldigt märkligt att man måste avgöra dagen innan om man vill ha en öl ombord eller inte. Att ha förbeställning på mat- och färskvaror är dock en utmärkt idé.
 

palmen

Moderator
Det var ett himla trevligt koncept. Det skulle jag villa ha möjlighet att beställa från även i deras Club klass.
Det har tidigare gått bra att beställa från deras utbud i ekonomi när du reser i Business, men då betala för det. Jag valde alltid det alternativet då Gin hade bättre utbud i ekonomi än business.

Ska man tolka informationen som att det bara är maten man måste beställa i förväg då de skriver meal? Hur är det med dryck. Den borde man väl få beställa ombord? Jag vet sällan exakt vad jag vill ha 24h senare utan det bestämmer jag oftast där och då ombord.

Undra hur många som missar detta i början och blir irriterade över att inte kunna köpa något ombord sen?
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen