British Airways lanserar nytt koncept i Euro Traveller - Speedbird Café

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startet af Homer, 8 Januar 2021.

  1. Homer

    Homer Medlem

    • British Airways unveils its new Speedbird Café pre-order menu for customers in Euro Traveller
    • Michelin-starred chef, Tom Kerridge, will design gourmet food choices for the new Speedbird Café menu
    • British Airways will continue to offer complimentary refreshments introduced in response to the pandemic, alongside its new Speedbird Café pre-purchase menu
    • Customers wanting to order from the Speedbird Café must pre-purchase their meal before flying. This will ensure that customers receive their first choice of meal, while reducing onboard waste
    • The airline is also introducing a Buy Before You Fly for Highlife Shop products


    British Airways | BRITISH AIRWAYS ANNOUNCES A NEW PARTNERSHIP WITH MICHELIN-STARRED CHEF TOM KERRIDGE AS PART OF ITS 2021 FOCUS ON EURO TRAVELLER


    Food and drink | British Airways

    https://highlifeshop.com/speedbird-cafe
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]






    Hela meny här:
    British Airways Speedbird Café
     
    Sidst redigeret: 8 Januar 2021
    Crater, Sir Lemon, Gus og 7 andre synes godt om dette.
  2. Alf

    Alf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det var ett himla trevligt koncept. Det skulle jag villa ha möjlighet att beställa från även i deras Club klass.
     
    Sir Lemon og Gus synes godt om dette.
  3. jsn

    jsn Medlem

    Det skall bli intressant att se om de får detta att flyga.
     
  4. igelkotten

    igelkotten Medlem

    By:
    London
    Smådrygt att allt kräver pre-purchase. Många gånger sker mina inköp eftersom jag av oplanerat skäl inte hunnit få i mig något innan flyget. Men bra för svinnet förstås.

    Även bra att gratis vatten och snacks kommer finnas kvar i ekonomi!
     
  5. mha321

    mha321 Medlem

    Någon som hittar hur långt innan man måste boka?

    Det är ju stor skillnad på om jag kan boka det i appen när jag kliver på tuben mot flyget för att jag inser att jag inte hann med lunchen, eller om jag måste göra det 72 timmar innan...
     
  6. Homer

    Homer Medlem


    https://highlifeshop.com/order-times
     
    mha321 synes godt om dette.
  7. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu flyger jag väldigt sällan med British Airways, men min erfarenhet från andra flygbolag som haft vidlyftiga menyer är att det väldigt sällan funnits det jag vill ha ombord. Då hade jag föredragit att kunna reservera eller köpa i förväg. Men det hade kanske gått att ha båda valen kanske...
     
  8. Detta är kanon, förbokning minskar dessutom svinnet. Måste säga att det är riktigt bra pris med. Jag brukade alltid förboka mackor här i usa då man som British Airways Gold får gratis mackor och alkohol på American Airlines på längre flighter domestic. Precis efter takeoff kom de med maten eller boxen innan ens servering officiellt börjat.

    Enda gnallet ar val att jaffakakorna har andrat form till bollar pa den nya menyn. Men de ar kvar
     
    Sidst redigeret: 8 Januar 2021
    011430121 synes godt om dette.
  9. fcx

    fcx Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt märkligt att man måste avgöra dagen innan om man vill ha en öl ombord eller inte. Att ha förbeställning på mat- och färskvaror är dock en utmärkt idé.
     
    Sir Lemon synes godt om dette.
  10. palmen

    palmen Moderator

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har tidigare gått bra att beställa från deras utbud i ekonomi när du reser i Business, men då betala för det. Jag valde alltid det alternativet då Gin hade bättre utbud i ekonomi än business.

    Ska man tolka informationen som att det bara är maten man måste beställa i förväg då de skriver meal? Hur är det med dryck. Den borde man väl få beställa ombord? Jag vet sällan exakt vad jag vill ha 24h senare utan det bestämmer jag oftast där och då ombord.

    Undra hur många som missar detta i början och blir irriterade över att inte kunna köpa något ombord sen?
     
    Alf synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×