Senaste nytt

British Airways från Arlanda till London

SK525

Medlem
Det är väl inte så många som flugit till London utan att hamna i holding före landning.
Lite OT, men på närmare 100 flights till London de senaste 10 åren har detta hänt mig en enda (!) gång (dvs. att inte hamna i holding). Jag minns det mycket tydligt. SAS-flighten från Stockholm lyfte på utsatt tid (oerhört ovanligt!) och landade mer än en halvtimme(!) före tidtabell. Vid tiden vi skulle anlänt enligt tidtabell var jag redan på hotellrummet. Kändes smått surrealistiskt och jag var hela kvällen övertygad om att klockan var en timme mer än den egentligen var. Denna ovanliga händelse inträffade 10 september förra året.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Lånar tråden då jag inte hittar svar på min fråga

Jag har BA Guld status till den 31 okt 2023.
På SAS erhåller man den status som man har vid bokningstillfället på kommande bokning även om statusen faller innan avresan, någon som hat koll på hur det är på BA om jag bokar en biljett imorgon för resa i januari får jag då gold status på min flygning med tillträde till GF på LHR?
 

NotRyan

Medlem
Lånar tråden då jag inte hittar svar på min fråga

Jag har BA Guld status till den 31 okt 2023.
På SAS erhåller man den status som man har vid bokningstillfället på kommande bokning även om statusen faller innan avresan, någon som hat koll på hur det är på BA om jag bokar en biljett imorgon för resa i januari får jag då gold status på min flygning med tillträde till GF på LHR?
Egentligen inte, men det verkar finnas en glitch där, BA IT du vet.... :) Det finns exempel på de som haft GGL vid bokningstillfället, trillat ner till Guld innan flighten (inkl. grace) men ändå blivit hänvisad till och insläppt i Concorde Room... Så du kan ha tur...
 

fcx

Medlem
Egentligen inte, men det verkar finnas en glitch där, BA IT du vet.... :) Det finns exempel på de som haft GGL vid bokningstillfället, trillat ner till Guld innan flighten (inkl. grace) men ändå blivit hänvisad till och insläppt i Concorde Room... Så du kan ha tur...
Det är min erfarenhet också, fast åt andra hållet. Blev oväntat mycket käbbel för att komma in.
 
Toppen