Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

trekker

Medlem
Hvis du vil have 4(!) billetter i first er det nok ikke helt dumt at sigte på 5000TP. Der findes "Jokers" og "GUF2" som kan hjælpe dig godt på vej - men det er der andre der ved meget mere om!
Jag tror inte jag orkar med 5000TP, jag kommer nog som bast hamna pa 3000-3500 TP efter att jag slutar resa till Finland, och en mileage run pa 2000TP tror jag inte jag kan fa igenom dar hemma. Daremot sa efter att ha tittat pa SAS sa ar det ett hett alternativ da det inte skulle vara fel med EBG ytterliggare ett ar. Det ger 7500 poang per resa och plusbiljetterna ar hyfsat billiga och kan ju avbokas vid andrade planer :)
 

agehall

Medlem
Hvis du vil have 4(!) billetter i first er det nok ikke helt dumt at sigte på 5000TP. Der findes "Jokers" og "GUF2" som kan hjælpe dig godt på vej - men det er der andre der ved meget mere om!

Fel. GUF2 kommer redan vid 2500 TP (eller är det vid 3k?) och 2xGUF1 kommer vid 3500TP. 5000TP på ett år ger GGL och CCR, inget annat.
 

trekker

Medlem
Fel. GUF2 kommer redan vid 2500 TP (eller är det vid 3k?) och 2xGUF1 kommer vid 3500TP. 5000TP på ett år ger GGL och CCR, inget annat.
Den forsta vouchern har jag tankt ta, kommer i princip ha 2500TP efter mina nasta 3 resor. Hur fungerar CCR kortet? Kan man anvanda det med vilka biljetter som helst? Hur manga om nagra kan man gasta in (narmsta familjen inklusive barn?)?
 

agehall

Medlem
CCR ger dig alltid tillträde till Concorderoom, oavsett vilken typ av biljett du reser på. Som GGL får man ta med 1 gäst in. BA har inga regler som tillåter "familj" utan det är en gäst som silver/gold. I GF/GC får GGL ha med sig totalt två gäster men i CCR är det bara en.
 

trekker

Medlem
CCR ger dig alltid tillträde till Concorderoom, oavsett vilken typ av biljett du reser på. Som GGL får man ta med 1 gäst in. BA har inga regler som tillåter "familj" utan det är en gäst som silver/gold. I GF/GC får GGL ha med sig totalt två gäster men i CCR är det bara en.
Sa om jag forstar dig ratt sa far man inte ens ta med sig familjen in i den vanliga loungen? Jag behover alltsa fa ihop tillrackligt med TP for att ge ett guld kort till min fru for att kunna anvanda loungen allihop?
 

agehall

Medlem
Du ska nog fundera på om det verkligen är din fru som ska ha guldkortet. Det kan vara smartare att ge det till ett av era barn... Men det beror lite på hur ni reser.

Och notera att ni fortfarande bara kommer in i GF, inte CCR.
 

trekker

Medlem
Du ska nog fundera på om det verkligen är din fru som ska ha guldkortet. Det kan vara smartare att ge det till ett av era barn... Men det beror lite på hur ni reser.

Och notera att ni fortfarande bara kommer in i GF, inte CCR.
Det ar ju en spannande tanke, maste nog vaga alla for och nackdelar om jag nar detta. Nu ligger vissa av flygen jag ville boka i Oktober lite dyrare an normalt, ska man spara lite pengar och chansa pa en cash upgrade vid incheckningen och riskera farre TP? Detta pusslande som medveten resenar :)
 
Toppen