Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

henrik l

Medlem
Plus att de som svarar på BA's guldlinje inte verkar hålla med:( Har skickat en tweet till så vi får om dom svara den här gången.
 

Concorde

Founding Member
absolut, det är IT problem, men det skulle dom aldrig säga officiellt.Hellre sälja det som en god gest från deras sida...
 

Concorde

Founding Member
Om det var enkelt skulle det inte finnas en ständigt växande tråd med 900 poster tråd på Flyertalk...

Säger mer om många på FlyerTalk än policyn. Och sen när har BAEC på FT varit en bra referenspunkt eller t.ex. påligtlig källa såvida det inte kommer från officiella kanaler?
Tro mig, jag vet. ;)

Något OT men det är så många på BAEC FT som utger sig för att vara hiten och datten, men helt enkelt är hederliga internet troll. Vanligt förekommande är folk som säger sig ha status, men inte har mer än Blue. Detta för att dom ber om hjälp via FT kanalen, eller postar så pass mycket info om sitt flyg att BAEC kan räkna ut vem det är.

Hur som: Policyn har alltid sagt samma sak. Att den är svårtolkad för vissa absolut, men otydlig är den inte.
Att BA folk själva inte vet är väl ingen överraskning egentligen? Det är inte alltid dom kan sina egna lounge regler...
 

NotRyan

Medlem
absolut, det är IT problem, men det skulle dom aldrig säga officiellt.Hellre sälja det som en god gest från deras sida...
Det där är vanligt förekommande. Om man exempelvis har tagit fram en tjänst som man har tänkt att ta betalt för, men inte har fixat billingen, så kan man lansera ändå, och då heter det att man bjuder på den i början som just det en god gest :)
 

henrik l

Medlem
Mitt fall blir bara intressantare. Ringde guldlinjen igen förra veckan och de konstaerar för andra gången att det är 1500 TP som gäller nu för återkval (inte 800 som vi verkar vara överens om här). Insåg dock det postiva i att jag skulle kunna köra några roliga F-resor när jag ska till Hong Kong i och med att jag planerade en soft landing. Sedan tittade jag lite noggrannare på min sida idag. Nya kortet har inte kommit ännu, med utgångsdatum är 31 juli 2016, INTE 2015 som det borde ha varit:confused::D Ska bli spännade och se vad det står på det fysiska kortet när det kommer. Men i så fall, guldförmåner ytterligare ett år utan att man behövt flyga ihop det, ska inte klaga på det:cool:
 

henrik l

Medlem
Svarar mig själv, idag damp det nya guldkortet ned och det gäller till 2016/07. Ska bli intressant och se vad som händer nästa sommar och nästa höst när jag vill in i The Wing's första klass avdelning. Påminner lite om mitt svarta SJ-prio. Gäller till 2015/06, men ett grått dök upp i våras, men det svarta verkade funka när dom drog det i kassaapparaten i går på tåget när jag hämtade kaffe.
 
Har nu kommit fram till Singapore, men ombordstigningen på BA11 First
Var rena bedrövelsen.
Man skall inte behöva slå sig fram för att komma ombord.
Dessutom en som med mängder av handbagage hinner blockera det mesta
av utrymmet. Myckt dålig stämning.
Har rest många ggr i BA First, men det här var första gången som en
enskild person orsakat så mycket problem; han gick dessutom omkring
barfota
 

agehall

Medlem
Tog du upp detta med personalen? Det är inte OK att inkräkta på medpassagerarnas utrymme hur som helst bara för att man reser i F.
 
Toppen