Den svensktalande delen av kundtjänsten för förfrågan och bokning av poängbiljetter med Avioser är rent av oförskämd. Detta gäller när jag knappat in begäran om en svensktalade agent. Vid två tillfällen har samma manliga svensktalande agent svarat. Ena gången skulle jag försöka ändra flyg i redan en bokad resa men det fanns inte platser. Jag skämtade då till det om han inte kunde trolla fram bara en plats. Han fräste då till något om oförskämt och slängde på luren.
Idag hamnade jag hos samma stolpskott igen när jag skulle fråga om hur många Avioser det gick åt för en resa med Qatar från Dubai via Doha. Detta lyckas jag inte se på hemsidan för bokningar, då jag bara kan ta upp sträckan Doha till Stockholm och får antal Avioser på denna. För mej är det krångligt med hur många Avioser det går åt på en sträcka, det varierar beroende på rutt. Detta förklarade jag för agenten, han mumlade något ohörbart när jag ville ha denna uppgift och lade på luren.
Det verkar som han satt mej på någon hatlista. Detta stolpskott till agent borde nog inte ha något med kunder att göra. Jag var inte i några av fallen oförskämd mot honom.
Jag ringde sedan upp den engelsktalade delen och fick trevliga svar på mina frågor.
Idag hamnade jag hos samma stolpskott igen när jag skulle fråga om hur många Avioser det gick åt för en resa med Qatar från Dubai via Doha. Detta lyckas jag inte se på hemsidan för bokningar, då jag bara kan ta upp sträckan Doha till Stockholm och får antal Avioser på denna. För mej är det krångligt med hur många Avioser det går åt på en sträcka, det varierar beroende på rutt. Detta förklarade jag för agenten, han mumlade något ohörbart när jag ville ha denna uppgift och lade på luren.
Det verkar som han satt mej på någon hatlista. Detta stolpskott till agent borde nog inte ha något med kunder att göra. Jag var inte i några av fallen oförskämd mot honom.
Jag ringde sedan upp den engelsktalade delen och fick trevliga svar på mina frågor.