Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

011430121

Medlem
Har brytperiod i september, klarade guld redan i februari 2020, fick avboka den endaste bokade BA resan i november 2020.
Tackar för guldet till september 2022, hoppas det blir resande tidigt 2022 så skall guldet till september 2023 kunnas flygas in.
 

trekker

Medlem
Trist att de bara förlängde för hälften av medlemmarna, hoppas de förlänger resten senare då jag inte kan se hur situation kommer ändras märkbart närmsta 6 månaderna.
 

palmen

Moderator
Trist att de bara förlängde för hälften av medlemmarna, hoppas de förlänger resten senare då jag inte kan se hur situation kommer ändras märkbart närmsta 6 månaderna.
Tror de kör sas taktiken, man tar några månader åt gången. Att folk ska kunna resa som normalt igen detta år är uteslutet så det kommer nog en ny förlängning i höst gissar jag.
 

trekker

Medlem
Tror de kör sas taktiken, man tar några månader åt gången. Att folk ska kunna resa som normalt igen detta år är uteslutet så det kommer nog en ny förlängning i höst gissar jag.
Nu hade de ju ett ypperligt tillfälle att bli av med att alla har olika perioder. Flytta allas bryt till nyår och förläng ett år från där.
 

Ricci

Medlem
Fick precis mailet från BA om förlängning.
Screenshot_2021-03-10 BA(1).png
 

Fredrik

Medlem
Samma för mig. Jag har bara Bronze så det är inte någon större investering på något vis men det känns ändå bra.
 

Magnus8

Medlem
Bokade en a380 tur från Madrid till London i början Av november, men avbeställde ganska omgående pga långa köer på heathrow. Nu I dagarna har BA returnerat alla pengdar + avios!
 

AABack2ARN

Medlem
Du bokade av biljetten i november och fick pengarna nu i feburari? Det klassar jag inte som bra men tyvärr ganska vanligt antar jag. Är det inte fantastiskt hur snabbt de lyckas dra pengarna från de som bokar biljetterna men hur oändligt svårt det verkar vara att återbetala samma belopp...
 

Magnus8

Medlem
Att det tog tre månader att återbetala summan är kanske inte så bra, men först fick jag bara en voucher på ett lägre belopp och Aviosen rök. Så med tanke på den ursprungliga behandlingen så tycker jag att BA skötte det bra
 

Homer

Medlem
Att det tog tre månader att återbetala summan är kanske inte så bra, men först fick jag bara en voucher på ett lägre belopp och Aviosen rök. Så med tanke på den ursprungliga behandlingen så tycker jag att BA skötte det bra


Var det inte så att du fick en Future Travel Voucher?
Sådana har man sedan 2020.
Består av avios och pengar, men det står inget värde på dessa och man måste ringa för att boka.

Det går åt så mycket tid att hantera dessa bokningar att börjat betala tillbaka avioser och pengar i stället.
 
Toppen