Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

MWi

Medlem
Väldigt smidiga vid ombokning via Twitter-chatten pga ändrad flight, blev uppringd mitt i natten några minuter efter mitt meddelande :)
 

agehall

Medlem
Jag brukar ju svära och gnälla en hel del över BA men när de ska ha cred så ska de få det.

Ska flyga hemåt från JFK om några timmar och har med mig en del udda saker i bagaget. Bland annat hade jag en metallplatta som väger 10kg som jag ville ha med som handbagage. TSA hade via twitter sagt att det inte skulle vara några problem alls men surprise surprise när det blev tvärstopp på JFK. Fick ta mitt pick och pack och gå tillbaka till incheckningen. Killen tittade väldigt förvånat på mig men var otroligt hjälpsam och skulle försöka fixa lite vaddering till den innan han skulle skicka in den som bagage. Vi får väl se vad som kommer ut på ARN, men jag uppskattar iallafall att han försökte.
 

trekker

Medlem
Oftast skrivs det när något gått fel, dock inte denna gången. Fick kanonservice på den halvtimmeslånga flighten från Manchester till Heathrow. Blev tilltalad med namn, hälsad extra välkommen som guldmedlem samt "itrugad" 3 flaskor castelnau. Vid landning så ursäktade sig flygvärdinnan att jag behövde hälla över sista skvätten jag hade kvar i ett plastglas, men hon tyckte jag dessutom skulle ha en till flaska för landning vilket jag tacksamt tog emot!
 
Jag tycker att BA har blivit mycket bättre på flyg Arlanda - Heathrow. Bra mat och vänlig service.
Lite förvillande är att man serverar förrätt och efterrätt före huvudrätten.
Bifogar två exempel på menyer.
Meny BA.jpg
 
Hade sätt fram mot att flyga business med dom till Puerto Rico i April men dom ställde in en flygning vilket resulterade jag var tvungen byta till sas.SÅ dom ligger lite minus i mina ögon då det var dom vi egentligen ville åka med.
 

Senator

Moderator
Igår klev jag ombord min första British Airways flight sedan december. Påminns direkt varför jag gillar "London Airways". Master Mini Senator är en riktigt klippa: och han ler mot alla som tittar på honom, så det är ganska lätt att få crew engagerade ;) Alla vill tala med honom, så bemötande var toppen.

Min fantastiska sambo hade planerat så Mini skulle bedriva sin favo-sysselsättning (tuppisar) nästan hela vägen till London. Men vi fick ett sådant fantastisk stöd av Helen och Dan som arbetade Club Europe. Jag hade valt rad 1 på grund av benutrymme på denna A319 (som för övrigt har samma gold livery som målades innan OS i London 2012 :eek:. Den målas om när det blir D-check). Det var 8 eller 9 rader med CE, så mycket att göra för besättningen.

Helen och Dan fixade med extra kuddar, diskade Minis flaskor, öppnade för blöjbyte innan avgång under pågående utrullning, påfyllning av sambons vin, höll maten så Mini fick sova lite längre.

Medan Lufthansa har både "Gardingate" (NY) och "Cateringgate" (GAMMAL) så förbättrar British Airways sitt erbjudande trots att priserna har sjunkit rejält i CE. Synd att det är så bökigt och extra långt att connecta i London för resor inom Europa.

Sen att Mini får titeln "Master" på boardingkortet. Så Harry Potterish... "Young Master Senator, how old is he"? Älskar det! ;)
 
Toppen