Senaste nytt

BRA lanserar kreditkort

ekf

Medlem
Läste precis att BRA lanserar ett kreditkort som ger bonuspoäng i deras FF-program.
Bland det intressanta noterar jag gratis kontantuttag utomlands...

BRAMastercard
  • Få en flygresa tur och retur när du skaffar kortet *
  • 10 BRA Vänner-bonuspoäng per 100 kr du betalar med BRA Mastercard
  • Medlemskap i BRA Vänner ingår, så du får självklart också din vanliga bonus när du reser med BRA
  • Kampanjbonus hos utvalda samarbetspartners
  • Ingen årsavgift de första tolv månaderna
  • Låg årsavgift från det andra året, bara 150 kronor
  • Ingen kostnad för kontantuttag utomlands
  • Bra försäkringar ingår i kortet
    • Reseförsäkring och avbeställningsskydd
    • Självriskskydd vid skada på hyrbil
    • Internet- och Allriskförsäkring
 

Gusthild

Medlem
Jag har bara flugit med BRA en gång och det var då mitt sasflyg blev inställt. Blev ett ATR med rejäl turbulens inför landning påpbromma sedan taxi till ARN för nästa flyg, så var riktigt missnöjd.
Men skulle inte avstå från en gratis torbiljett! Kanske skaffar det bara för det!
 
Det var ju BRA (pun intended). Vet någon vilken bank det är som "i grund och botten" ger ut kortet?

De verkar starta egen bank enligt vad som står längst upp på sidan jag länkade till...
”Vi har startat BRAbank för att erbjuda nya fördelar till alla som reser med BRA.”

Det är BRA egna bank i Norge:
Länk till Finansinspektionen

Se även här: Flygtorget » Flygnyheter » Notiser » Braathen tar efter Norwegian startar BRA Bank
 

Coalcandy

Medlem
Självriskskydd när på hyrbil för 150kr/år låter ju fantastiskt. Kommer definitivt att skaffa detta när min försäkring hos icarhireinsurance går ut om villkoren är bra. De verkar inte vara publicerade ännu.
 

ekf

Medlem
Jag hittade sidan med villkoren, som inte var länkad från sidan jag länkade tidigare:
Priser och villkor
Självriskskydd när på hyrbil för 150kr/år låter ju fantastiskt. Kommer definitivt att skaffa detta när min försäkring hos icarhireinsurance går ut om villkoren är bra. De verkar inte vara publicerade ännu.
Ett varningens finger, jag tycker det verkar oklart om man får ersättning för en skada som går på mindre än vad självrisken ligger på. Se i de korta villkoren ovan, jag lyckas tyvärr inte kopiera från pdf:en just nu av någon anledning...
 

Coalcandy

Medlem
Jag hittade sidan med villkoren, som inte var länkad från sidan jag länkade tidigare:
Priser och villkor

Ett varningens finger, jag tycker det verkar oklart om man får ersättning för en skada som går på mindre än vad självrisken ligger på. Se i de korta villkoren ovan, jag lyckas tyvärr inte kopiera från pdf:en just nu av någon anledning...

Det stämmer bra det... Var för bra för att vara sant :(
 

ldmnt

Medlem
Få en flygresa tur och retur när du skaffar kortet *

Någon med koll på vad skatterna kostar för en tur och retur inrikes?
 

Gusthild

Medlem
Inte mycket men några hundra iallafall. Blir kanske inte så mycket man sparar då brabiljetter är så pass billiga från början!
 
Toppen