Senaste nytt

Bra jobbat KLM

Berglund

Medlem
Ett bolag som överraskat positivt KLM.
För någon månad sedan så skulle jag ta Aeroflot från Amsterdam 17.20 till Moskva, jag var dock lite sen så missade flyget och fick boka om till KLM senare på kvällen. Var lite ledsen för jag tycker Aeroflot är klar bäst inom Europa. Hade nu 2 timmar på att slå ihjäl på Schiphol och hade inte ätit, fick rekommenderat att går till den nya KLM loungen där de har en Restaurant, Blue. Vilken hit, precis vad man letar efter, ganska intim, privat, jätte bra mat, goda viner, super service. Var den bästa positiva upplevelsen på länge på en flygplats. Perfekt att spendera lite mer än 1 tim innan dags för boarding.
KLM flyget var som vanligt ganska ointressant, varken åt eller drack något utan försökte sova istället.
Överlag är den nya loungen i Amsterdam väldigt fin. Jag var där på smygöppningen och blev väldigt imponerad, även om allt förstås inte var helt färdig just då. Har blivit ett gäng besök sedan dess, lika nöjd varje gång!
 
Överlag är den nya loungen i Amsterdam väldigt fin. Jag var där på smygöppningen och blev väldigt imponerad, även om allt förstås inte var helt färdig just då. Har blivit ett gäng besök sedan dess, lika nöjd varje gång!
Håller inte med. Restaurangen kostar extra och är alltid tom. Loungen är redan sliten och överfylld vissa delar av dagen. Bättre dom använt restaurangens yta till lounge. Gillar dock oftast buffématen och terassen är nice.
 

Nemo

Medlem
Håller inte med. Restaurangen kostar extra och är alltid tom. Loungen är redan sliten och överfylld vissa delar av dagen. Bättre dom använt restaurangens yta till lounge. Gillar dock oftast buffématen och terassen är nice.
Vad kostar lounge-restaurang-maten? Är det värt det istället för att äta i foodcourten (D terminal, en våning upp, typ på andra sidan KLM Lounge)?
 

Ystad

Medlem
Loungen är redan sliten och överfylld vissa delar av dagen.


Det är väl Crown Lounge 52 som det pratas om här - och den kan , trots sin storlek, vara full av folk alltid:

20190612_092905.jpg


men ingången är väl trevlig:

20190612_082336.jpg
 

Sweden

Medlem
Loggade in på mitt Flying Blue konto, inte varit inne på ett tag. Fått mail 15 april om att de förlänger min status 1 år. Tack gör det!

Såg att de nu uppdaterat sin info i appen. Under senaste 10 åren har jag med FlyingBlue-bolag besökt 29 städer, tydligen bl.a Paris 62 gånger och Amsterdam 47 gånger. Har rest med 7 olika flygplanstyper (6 återstår), totalt 147 flighter! Kul och bra sammanställning AF/KLM :D.

06255BE8-75DC-490F-AE98-060E12AB6C6B.png


A3F9DF80-B5EB-4CC7-9F16-66CFA14C7A49.png
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Igår fick KLM mig att återigen gilla KLM:

Vi hade bokat en open jaw med KLM till Sydafrika/Zimbabwe (ett leg SAA) förra sommaren genom Expedia. Det senare ställde naturligtvis till det när avresa maj 2020 närmade sig i Corona-tider. Expedia gjorde sig både oanträffbara och oskyldiga (ja jag vet, skriver aldrig mer mellanhand hundra gånger på tavlan..), KLM knorrade såklart och ville inte ta något ansvar trots att jag skickat skriftlig "bekräftelse" från Expedia på att de inte har åtkomst till bokningen och inte kan ersätta oss (ingen aning iom sanningshalten i det, de menade KLM hade ändrat "Office ID" i bokningen).

Dessutom hade jag använt Flying Blue-poäng för uppgradering av resan och förklarat för KLM att jag såklart hellre vill lösa detta via ett flygbolag jag gillar istället för en opålitlig mellanhand. Moment 22 rådde juni-september och vi bollades mellan KLM och Expedia.

Nu i oktober gav KLM efter och skickade vouchers giltiga till 31 december 2021.
Tack KLM! Bortskrämd från mellanhänder för överskådlig framtid, ska däremot boka mer med KLM!
 

rvarttinen

Medlem
....
Tack KLM! Bortskrämd från mellanhänder för överskådlig framtid, ska däremot boka mer med KLM!
Bokar i det närmaste uteslutande direkt med AF/KLM då det ger bättre pris, snabbare service, etc. Enda gången jag bokar med resebyrå är när jag behöver skjuta upp biljetteringen några veckor, kanske ett par månader.
 
Last edited:

HMJ

Medlem
Bokar i det närmaste uteslutande direkt med AF/KLM då det ger bättre pris, snababre service, etc. Enda gången jg bokar med resebyrå är när jag behöver skjuta upp biljetteringen några veckor, kanske ett par månader.
Hej, finns det någon speciell anledning till att man skulle vilja skjuta upp själva biljetteringen?
 
Toppen