BRA återstartar 12 maj

Diskussion i 'Andre nordiske flyselskaber' startet af intuition, 8 April 2021.

  1. intuition

    intuition Medlem

    By:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Klippt från mail:
    Fria ombokningar utlovas.
     
    martin.agren, mjulven, pswe og 3 andre synes godt om dette.
  2. Fredrik

    Fredrik Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en vilande bokning och den ska jag försöka utnyttja om det går.
     
  3. Bra, SAS behöver konkurrens på inrikesm
     
    ulagun synes godt om dette.
  4. 011430121

    011430121 Medlem

    By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Blev de inte värdelösa, vid rekonstruktionen?
    Passagerarna är oprioriterade, tror att om du får något är det max 25% vilket de prioriterade fordringsägarna fick.
    Meddela hur det går.
     
  5. H4ipM8adRg9nvkRu

    H4ipM8adRg9nvkRu Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Din tanke gäller om man vill ha pengar istället för resa.

    "Vill du inte ha en ny flygning har du rätt att i stället begära återbetalning. På grund av Tingsrättens beslut, med anledning av den företagsrekonstruktion vi genomgått behöver vi då enligt lag, förhålla oss till det offentliga ackord som föreslagits vilket gör att återbetalningen begränsas till 25 % av biljettpriset. "

    Vilande biljett/ värdekod så här använder du den
     
  6. Fredrik

    Fredrik Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag beställde en värdekod och har redan fått den. Den var på hela biljettvärdet från förra året. Det handlar om mindre än 1000 kronor så det är pengar jag kan både ha och mista men nu ska det bokas hoppas jag.
     
  7. ZZZebra

    ZZZebra Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade några bokningar med BRA förra året som inte blev av. De sa ju vid flera tillfällen att de skulle starta upp igen och jag tänkte att jag kan vänta och använda värdet på framtida bokningar istället för att få 25% i återbetalning.

    Men i vintras så blev jag tveksam till om BRA skulle kunna komma igen, så jag lade ett ärende hos Amex. BRA hade skickat flera mejl under tiden om att de skulle komma igång "så småningom", vilket jag hänvisade till att det dröjt ett bra tag innan jag kom med krav på återbetalning via kortet.

    Inga motfrågor eller önskan om kompletteringar från Amex, bara ett meddelande om att pengarna skulle återbetalas. Så mycket smidigt hanterat och en stor anledning till att jag kommer fortsätta vara en trogen Amex-kund.

    Kan nämna att jag haft ett flertal ärenden hos Amex gällande återbetalningar och tror mig ha bra koll på underlagen de behöver. Samt att beloppet inte var så stort denna gång då det endast gällde ett antal "billiga" biljetter (typ 1000 kr/st).
     
    Gus, anjak og 011430121 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×