Senaste nytt

Bonusresa med SAS/Star Alliance Stockholm - Katmandu

Kakadua

Ny medlem
Hej!

Försöker hitta en lämplig rutt till Katmandu i oktober. Tanken är att utnyttja min 2-4-1-voucher och därför vill jag gärna flyga Business (eller First om möjligt).
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Katmandu
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 9-17 oktober
  5. När vill/behöver du komma hem? Vara hemma senast 8 november
  6. Hur länge vill du vara borta? Ca. 3 veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person)
    60-70 tusen EB/person med 2-4-1 inkluderad (d.v.s. 120-140 tusen EB/person exklusive 2-4-1)
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortast restid
    • Upplevelsen ombord
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Osten

Medlem
Som start så kommer du att behöva minst 140.000 eurobonus poäng för att flyga business till Katmandu, då det ingår i Indien-zonen. (Se länk:Poängtabeller | SAS)

Hittade nedan för dina restider som verkar följa din kriterier någorlunda, förutom ekonomi sista sträckan:
Mån, 12 okt
19:30 – 21:10 Stockholm ARN – Warszawa WAW LO 458 LOT Business
22:45 – 09:15 +1 Warszawa WAW – Delhi DEL LO 071 LOT Business
12:55 – 14:35 Delhi DEL – Kathmandu KTM AI 215 Air India Economy

Ons, 4 nov
10:05 – 11:15 (01h 25m) Kathmandu KTM – Delhi DEL AI 214 Air India Economy
14:20 – 17:45 (07h 55m) Delhi DEL – Stockholm ARN AI 167 Air India Business

PS. Dessa hittade jag via SAS egna verktyg (Star Alliance Award | SAS) på under 10 minuter.DS
 

Kakadua

Ny medlem
Jag har använt deras verktyg men får inte upp några Business-biljetter alls. Testade med både 1 och 2 personer de datum du angav.

Såklart ska det vara 140 tusen EB/person exklusive vouchern.
 

Osten

Medlem
Testa att sök som enkelresor för varje del av resan, för att sedan leta vidare för nästa del av resan:
upload_2020-2-19_15-16-22.png


Jag brukar utgå ifrån vilka flygplatser min destination flyger till (https://www.flightconnections.com/flights-from-kathmandu-ktm upload_2020-2-19_15-48-14.png )
Utifrån detta verkar det finnas en del tillgänglighet även på Paris - Delhi, där det inte bör vara några problem att hitta anknytning från Stockholm.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Jag har använt deras verktyg men får inte upp några Business-biljetter alls. Testade med både 1 och 2 personer de datum du angav.

Såklart ska det vara 140 tusen EB/person exklusive vouchern.
SAS motor visar inget om den inte kan hitta samma resklass hela vägen, så finns det bara ekonomi på sista benet så kommer ingen business upp alls. För att mixa klasser får du sedan ringa in till SAS/Tallinn och boka.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
OT, men om du vill ha restips i Nepal så såg jag att den här Youtubern just varit där: Noel Philips - YouTube

Bla flög han helikopter upp till Everest basecamp som en dagsutflykt
Det finns bolag som säljer helikopterdagsturer till Everest base camp från Katmandu för drygt 1000USD. Det går dessvärre inte stanna speciellt länge på den höjden utan acklimatisering då baslägret ligger på ca 5500 meter och risken finns för höjdsjuka.
 

ekf

Medlem
@Kakadua Jag har själv letat lite inför en kommande resa, har letat via Awardhacks och SAS egna sida. Har fått lite olika tillgänglighet om jag sökt med utgång från Göteborg, Arlanda resp Köpenhamn. Har dock sett flertalet resor runt oktober/november med Turkish via Istanbul, dvs två ben till KTM från Sverige.
Som redan nämnts kostar en sådan resa 140000 poäng/person utan Amexvoucher...
 

Kakadua

Ny medlem
@ekf jo, jag har bestämt för mig att jag sett många biljetter med TK men när jag kollade sist hittade jag nästan inga (Business). Kanske sökte jag förvenbart en passagerare sist, minns inte...

Får kolla igen!
 
Toppen