Senaste nytt

Bokningar med andra Star Alliance i SAS appen

Min erfarenhet är den samma att det kräver ett SAS-segment för att den skall komma upp i appen. Lite konstigt kan jag tycka när utfärdaren av biljetten är SAS (117 ticket stock) samt EuroBonusnummer är inlagt.
Det är väl bara om minst 1 flyg är med SAS

Detta stämmer inte.

Jag hade en resa bokad LH och Aegean som nu är uppdaterad med Austrian, LH och Aegean.. Kom in direkt och har uppdaterats korrekt.

Hade även en flight med Thai till NZ förra året (blev visserligen inte av :) ) men den låg med i appen dirr.
 

Senator

Moderator
Detta stämmer inte.

Jag hade en resa bokad LH och Aegean som nu är uppdaterad med Austrian, LH och Aegean.. Kom in direkt och har uppdaterats korrekt.

Hade även en flight med Thai till NZ förra året (blev visserligen inte av :) ) men den låg med i appen dirr.

Håller med om detta. En SAS-biljett utan SAS-flighter kommer in i appen.

Vi hade en ren TK ARN-IST-SGN-IST-ARN som inte kom in och det gick inte att lägga till. Sen har vi nu en ARN-HEL(SK)-IST-KUL-IST-MUC-ARN(LH*) och den ligger där. Båda bokade med poäng och med 117 biljett. Nåt spökar.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Vi hade en ren TK ARN-IST-SGN-IST-ARN som inte kom in och det gick inte att lägga till. Sen har vi nu en ARN-HEL(SK)-IST-KUL-IST-MUC-ARN(LH*) och den ligger där. Båda bokade med poäng och med 117 biljett. Nåt spökar.

Känner att sådant alltid spökar och att man sällan förväntar sig något annat :)

Tror man kan utesluta regler kring hur det fungerar.. Många IT-system som skall kommunicera !
 
Min bokning idag med Turkish, Austrian och SN Brussels fanns i appen direkt efter bokning. Men jag känner igen att inte allt kommer till appen smärtfritt.
 

MTheC

Medlem
Jag har 7 kommande bonusbiljettsbokningar, av dessa har 4 inga segment med SAS och har aldrig haft det heller. De finns inte i appen och går inte att lägga till manuellt heller. Av resterande 3 så har 2 segment med SAS och de finns naturligt med, den sista bokningen så finns inga segment med SAS kvar men var ett SAS segment till att börja med och den finns kvar i appen.

Intressant att det varierar så mycket, man hade ju hoppats att det skulle gå att se några mönster.
 
Jag har 7 kommande bonusbiljettsbokningar, av dessa har 4 inga segment med SAS och har aldrig haft det heller. De finns inte i appen och går inte att lägga till manuellt heller. Av resterande 3 så har 2 segment med SAS och de finns naturligt med, den sista bokningen så finns inga segment med SAS kvar men var ett SAS segment till att börja med och den finns kvar i appen.

Intressant att det varierar så mycket, man hade ju hoppats att det skulle gå att se några mönster.
Kolla så att ditt EB-nummer är inlagdt i bokningarna som inte syns.
 

fcx

Medlem
Vi hade en ren TK ARN-IST-SGN-IST-ARN som inte kom in och det gick inte att lägga till. Sen har vi nu en ARN-HEL(SK)-IST-KUL-IST-MUC-ARN(LH*) och den ligger där. Båda bokade med poäng och med 117 biljett. Nåt spökar.
Jag är osäker, men är inte Turkish ett av de bolagen där man har en annan bokningsreferens hos Turkish än på bokningen från SAS? Jag har varit med om det på United, och då måste man knappa in den andra referensen för att bokningen ska synas i appen.
 
Toppen