Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Piorecki

Medlem
Tjena !

jag sitter och prövar att hitta 4xbizz från CPH til MRU under 2022 - vet att t.ex. Turkish har haft denna via IST under 2021.
Har sökt via United och Awardfares (har köpt diamond) och även sas.se (men som ju är avstängd) - men hittar bara economy. Vi är jätte flexibla med routing och datum, men vil ju gärna ha long haul business seats ;o)

Hur skulle ni göra - ringar man SAS eller hur ?

Tack !!

mvh
Alex
 

Mr Basic

Medlem
Tjena !

jag sitter och prövar att hitta 4xbizz från CPH til MRU under 2022 - vet att t.ex. Turkish har haft denna via IST under 2021.
Har sökt via United och Awardfares (har köpt diamond) och även sas.se (men som ju är avstängd) - men hittar bara economy. Vi är jätte flexibla med routing och datum, men vil ju gärna ha long haul business seats ;o)

Hur skulle ni göra - ringar man SAS eller hur ?

Tack !!

mvh
Alex
I slutändan måste du ringa SAS. Vad man ser på Awardfares/United är ju en fingervisning om vad som kan finnas, sen ska ju SAS agenter hitta dessa också.
Inte koll på vilka som flyger till MRU men börja söka t ex IST/VIE-MRU (långa benet) och när det är klart kan man kolla upp anslutningsflyg. Var också beredd på att ni kanske får dela upp er 2+2 då MRU är populärt (sök inte för 4 på en gång, ibland kan 2 platser släppas och när dessa är bokade så släpps 2 till).
Lycka till! :)
 

Piorecki

Medlem
Tack för svar !

Kan/vill SAS hjälpa med att hitta andra datum och sån ? Eller måsta man nästan redan har hittat förslag där troligen finns plats ?

Mvh
Alex
 

eddo

Medlem
Tack för svar !

Kan/vill SAS hjälpa med att hitta andra datum och sån ? Eller måsta man nästan redan har hittat förslag där troligen finns plats ?

Mvh
Alex
Beror troligen helt på vilken agent som svarar. Min erfarenhet är att några är väldigt hjälpsamma och kommer med egna förslag på lösningar i den mån det går, medan andra svarar "finns inget på hela månaden" så snabbt att de omöjligen kan ha hunnit söka.
 

Alf

Medlem
Tjena !

jag sitter och prövar att hitta 4xbizz från CPH til MRU under 2022 - vet att t.ex. Turkish har haft denna via IST under 2021.
Har sökt via United och Awardfares (har köpt diamond) och även sas.se (men som ju är avstängd) - men hittar bara economy. Vi är jätte flexibla med routing och datum, men vil ju gärna ha long haul business seats ;o)

Hur skulle ni göra - ringar man SAS eller hur ?

Tack !!

mvh
Alex
Pröva även via JNB (Johannesburg) och SAA vidare till MRU. Jag har åkt den vägen med SAA hela vägen från Europa.
 

MajaKlara

Medlem
Söker efter resa med Star Alliance för att använda EB poäng med 2-4-1. Har inför tidigare lyckade bokningar 2-4-1 sökt tillgänglighet med Award Nexus och som har stämt ganska bra med vad som funnits tillgängligt när jag ringt in och bokat vida gamla Tallin eller SAS kundtjänst. Jag har aldrig tidigare sökt resor via SAS Star Alliance sökmotor och är nybörjare med verktyget, men har försökt läsa här på forumet hur man kan söka och testat på olika sätt. Söker nu efter resa ARN-SFO/LAX i sommar och det finns ingen tillgänglighet alls när man kollar SAS sökmotor. Söker på olika sätt, via hubbar som FRA, MUC, LHT, ZUR etc. Har uppfattat att om det är mixed cabin så visar SAS bara Economy. Tillgängligheten stämmer inte alls med vad som finns på Award Nexus. Min frågar är; missar jag något i hur jag söker, eller har SAS utbud för bokningar med Star Alliance försämrats/minskat så påtagligt? Eller är minskad tillgänglighet en konsekvens av pandemi och färre flighter och är övergående? Men om det är det sistnämnda så förklarar det ju inte diskrepans i tillgänglighet mellan SAS Star Alliance sökmotor och Award Nexus. Har gjort flera HUACA när agenter inte ser tillgänglighet utan resultat. Tacksam för input!
 
Toppen