Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Såg idag att det fanns tillgänglighet på Uniteds hemsida mellan Arlanda och Bangkok med Thai a350 i Business under Q1 2022. Slängde mig direkt på luren för att se om det gick att boka med Eurobonus. Ringde 2 gånger och bägge SAS agenterna såg 2 platser i deras system men att "det var konstigt, jag kan inte lägga in dem i bokningen". Enligt dem så hade Thai alldeles nyligen (kanske 1 sept) kommit upp i systemen igen efter att ha varit borta under stora delar av pandemin. Ni som är experter här på forumet, tror ni att man helt enkelt glömt bort att ta bort "89 dagarsregeln" och att det kan vara på gång att tas bort?
 

SimonXYZ

Medlem
Såg idag att det fanns tillgänglighet på Uniteds hemsida mellan Arlanda och Bangkok med Thai a350 i Business under Q1 2022. Slängde mig direkt på luren för att se om det gick att boka med Eurobonus. Ringde 2 gånger och bägge SAS agenterna såg 2 platser i deras system men att "det var konstigt, jag kan inte lägga in dem i bokningen". Enligt dem så hade Thai alldeles nyligen (kanske 1 sept) kommit upp i systemen igen efter att ha varit borta under stora delar av pandemin. Ni som är experter här på forumet, tror ni att man helt enkelt glömt bort att ta bort "89 dagarsregeln" och att det kan vara på gång att tas bort?
Så har det varit tidigare också. Det har funnits platser long haul business hos andra bolag, de har synts hos SAS, men det har inte gått att lägga in dem i bokningen. Senast jag har lyckats boka long haul med Thai (den gången i First, förvisso) var februari 2019 (det blev givetvis equipment change så att vi, 4 pax, blev nergraderade till Business).
 
Så har det varit tidigare också. Det har funnits platser long haul business hos andra bolag, de har synts hos SAS, men det har inte gått att lägga in dem i bokningen. Senast jag har lyckats boka long haul med Thai (den gången i First, förvisso) var februari 2019.
Ah okej. Men tycker det är konstigt att Thai släpper Business award till andra bolag från just Arlanda. Om det är någon gång det borde vara tillgängligt för Eurobonus är det med flyg från Sverige.. :/
 

palmen

Moderator
Ah okej. Men tycker det är konstigt att Thai släpper Business award till andra bolag från just Arlanda. Om det är någon gång det borde vara tillgängligt för Eurobonus är det med flyg från Sverige.. :/
Thai gör ingen skillnad på vilken flygplats planen går från. Det är samma över hela ruttnätet och allt styrs utifrån vilka avtal de har med partnern. Tyvärr verkar ju inte sas stå högst upp på listan hos några bolag.
 

Parts

Medlem
Såg idag att det fanns tillgänglighet på Uniteds hemsida mellan Arlanda och Bangkok med Thai a350 i Business under Q1 2022. Slängde mig direkt på luren för att se om det gick att boka med Eurobonus. Ringde 2 gånger och bägge SAS agenterna såg 2 platser i deras system men att "det var konstigt, jag kan inte lägga in dem i bokningen". Enligt dem så hade Thai alldeles nyligen (kanske 1 sept) kommit upp i systemen igen efter att ha varit borta under stora delar av pandemin. Ni som är experter här på forumet, tror ni att man helt enkelt glömt bort att ta bort "89 dagarsregeln" och att det kan vara på gång att tas bort?

jag bokade får någon dag sedan 2 pax a350 med TG. ARN-HKT. Utresa 20 november.
Så det går!
 

Parts

Medlem
Förövrigt: när jag pratade med SAS för någon dag sedan så sa han att varje vecka är det snack om att öppna möjlighet att boka Star på SAS.se.

De flesta samtal som kommer in handlar tydligen om bonusresor… som så klart försvåras av att det inte går att söka.
Vi får väl se ifall SAS lyssnar på sin egen personal och aktiveras sökfunktionen snart
 
Toppen