Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

palmen

Moderator
Varför är award resorna dyrare på United.com än om man bokar via star alliance på sas hemsida?

Exempel:
Göteborg - Denpassar: 82500- Star alliance via sas hemsida
Göteborg - Denpassar: 100 000 - United.com
Tänk att det är två olika valutor, lite som att jämföra vad samma resa kostar i SEK jämfört med USD.
Alla program har olika priser för sina awards, finns inget samband bara för att man är med i Star Alliance.
 

LPC123

Medlem
Ok, då är det lite dyrare via dom.
Tack :)

Det beror ju på hur intjäningen ser ut i deras program.
Läs vad dom skrivit innan. Det är olika program så du kan inte boka med EB poäng i Uniteds program och då är priset oviktigt.
Det enda du kan betala är vad det står i EB tabellerna.
Uniteds sida är för att söka tillgänglighet inget annat
 

Mr Basic

Medlem
Jag försöker boka en award-resa med SAS men lyckas inte applicera Amex-voucher? :rolleyes:
Missar jag ngt eller gör jag ngt fel.
Har (mer än) tillräckligt med poäng samt 2 giltiga voucher.
 

filip23

Medlem
Jag försöker boka en award-resa med SAS men lyckas inte applicera Amex-voucher? :rolleyes:
Missar jag ngt eller gör jag ngt fel.
Har (mer än) tillräckligt med poäng samt 2 giltiga voucher.

Vad menar du med "lyckas inte applicera amex-voucher" ? Menar du att du ska boka och kryssar i vouchern men den appliceras inte eller?
 

filip23

Medlem
Voucher 2 kommer du inte att kunna se förens du har använt voucher 1 då man bara kan använda en voucher per resa, du ser den voucher som är närmast utgångsdatum.

Dock så ska ju en av dina vouchers dyka upp. Dubbelkolla att du har gjort allt rätt tex markerat boka för poäng, loggat in på rätt konto etc, annars ring kundservice då det uppenbarligen är något tekniskt strul
 

Davvelavve

Medlem
Brukar det släppas mer biljetter på ex Got-CPH närmre avgång eller är det 330 dagar där med? Saknar anslutningsflyg när jag ska till LAX med SAS... Inte hela världen men finns roligare saker än att sitta på öresundståget.
 
Toppen