Senaste nytt

Boeing 737 Max 8 får temporärt flygförbud

Alf

Medlem
Vad får dig att tro det?

Det säger sig lite själv. Med så mycket tester och nya utprovningar av ändringarna och övervakning av de största ländernas luftfartsmyndigheter blir det ju världens mest utprovade flygplan. Boeing kan inte bluffa sig igenom en gång till.

Dreamlinern B787 var ju inte i bästa skick vid leverans heller. Det var ett under att den inte råkade ut för något haveri.

Boeing kan bygga flygplan, ingen tvekan om det. Det bästa flygplan som byggt är väl B727, byggd i 1 832 exemplar.

Har inga problem med att sätta mej i ett ”nytt” godkänt B737-Max.
 

Hachans

Medlem
Som Alf skriver. Inget flygplan kommer att ha granskats och testas så hårt om 737 MAX. Boeing har inte råd att göra ett misstag till, då år de ute ur leken.

Köper inte det. Kommer vara desperation från FAA och amerikanska regeringen att rädda Boeing, så de kommer godkänna vad som helst. Och förlorar nuvarande administration valet så kommer godkännandeprocessen hastas igenom något fruktansvärt.
 

Dbodenfo

Medlem
Det finns ju flera flygplan som har haft problem.
A320 som havererade på uppvisningen. B737 hade roder problem under 1990-talet men vi alla har gladeligen satt oss i dessa modeller.

A380 hade ju också problem - Max:en är äntligen ”färdig” istället för att vara fram stressad som den tyvärr var innan.
 

Davvelavve

Medlem
Jag såg fram emot att flyga 737-8 max under flera år och följde utvecklingen på Youtube.

Däremot kan jag inte säga att jag längtar efter att få åka med ett nu. Har tappat förtroendet för det flygplanet. Nu med facit i hand vet man att det fuskat mycket, på hög nivå, varför skulle inte det fortsätta? Som att det hokus pokus är helt reko nu...
 

apknug

Medlem
Jag såg fram emot att flyga 737-8 max under flera år och följde utvecklingen på Youtube.

Däremot kan jag inte säga att jag längtar efter att få åka med ett nu. Har tappat förtroendet för det flygplanet. Nu med facit i hand vet man att det fuskat mycket, på hög nivå, varför skulle inte det fortsätta? Som att det hokus pokus är helt reko nu...
Grundproblemet, att planet är så pass instabilt, att det krävs piloter för att flyga det, dvs inte bara "operate" på engelska, är svårt att komma ifrån.

Fast vilken gamal stridspilot som helst vid spakarna med automatiken urkopplad o jag sitter gärna där bak med en GT, eller hellre på Jump Seat.
 
Toppen