Senaste nytt

Biluthyrning.nu - någon med erfarenhet av dem?

ulagun

Medlem
Påslagen från kedjorna vid uthyrningstillfället är för det mesta rent ocker och i ditt konkreta fall är det Sixt som saltar räkningen något djävulskt. Jag skulle absolut inte ta deras för 2000 kr för några veckor(!!) när inte ens en helt separat försäkring kostar mer än 1000 kr på ett år. Gissa om kedjorna tjänar pengar på att pracka på kunderna hutlöst prissatta försäkringar vid disken.
Exakt.
Ett exempel från Faro och förra hösten
Hade bokat en economy bil typ Corsa en månad med endast grundförsäkring.
Förmedlaren på flygplatsen var rejält påstridig att teckna självriskreducering m-m.
Slutade med att han erbjöd uppgradering till en Audi Q2 istf Corsan mot att vi tog försäkringen.
Fru ulagun gillar inte resa i småbilar i Sydeuropa och tror att vi ska krocka med allt som rör sig i trafiken, så det blev Q 2:an och alla jädrans tilläggsförsäkringar
Det hjärtliga handslaget och stora leendet när vi sade OK var ett tecken på att vi var blåsta och han tjänat en rejäl provision.
Dock; vi körde runt från Algarve upp till Serra de Estrela och hustrun kände sig trygg och säker ;)
 

Berglund

Medlem
Förmedlaren på flygplatsen var rejält påstridig att teckna självriskreducering m-m. Slutade med att han erbjöd uppgradering till en Audi Q2 istf Corsan mot att vi tog försäkringen.
Det hjärtliga handslaget och stora leendet när vi sade OK var ett tecken på att vi var blåsta och han tjänat en rejäl provision.
När jag för många år sedan jobbade på golvet och sålde hemelektronik på en ”Gigantisk elmarknad” ingick det att sälja på kunden en ”trygghetsförsäkring” på deras nyinköpta produkt. Marginalen för bolaget jag jobbade åt var 60% av försäkringens totala pris! Försäkringar är inte heller momspliktiga, det blev väldigt mycket pengar i ren vinst. Försäkringsprovisionen var i sig bonusgrundande för oss säljare. Många elprodukter som annonserades i veckans reklamblad såldes till inköpspris plus moms. Hela vinsten låg i försäkringsprovisionen och tillbehör såsom kablar.
 
Toppen