Senaste nytt

Billigaste vägen till Morelia (feb) och Tampico (apr) i Mexiko

Hachans

Medlem
Tydligen så ska folk gifta sig och det är ju trevligt att få vara med och fira kärleken. Men så var det där med att ta sig dit med. Det är två olika tidpunkter och destinationer, men båda är i Mexiko och jag tänker det kan kan finnas överlapp så jag lägger båda i samma tråd.

Lite udda destinationer kanske, men vore tacksam om ni hittar något som inte kostar skjortan!

  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN/CPH
  2. Var är din destination? Morelia, MLM
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? TOR
  4. När vill/behöver du resa ut? Typ 22:a-23:e februari 2022 (måste vara på plats 25:e)
  5. När vill/behöver du komma hem? Avresa tidigast 28:e februari 2022. Här finns lite flexibilitet.
  6. Hur länge vill du vara borta? Cirkus en vecka.
  7. Hur många personer som skall resa? 2
  8. I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som helst som tillhör en allians så jag kan utnyttja status för mer väskor etc.
  10. Vad är din budget? (per person) Jag har själv hittat priser som ligger på runt 8000 kr/pers i eko. Det känns lite saftigt, särskilt med tanke på kampanjerna till USA som finns nu. Det borde gå att hitta ett lägre pris. Kanske med separata bokningar.
  11. Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris och att bagage ingår denna gång.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ju snabbare hem desto bättre, men det gör inget om det blir stopp längs vägen om det är separata bokningar.
En tur till Tampico:

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN/CPH
  • Var är din destination? Tampico (TAM)
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? TOR
  • När vill/behöver du resa ut? Typ 12:a-13:e april 2022 (måste vara på plats 16:e)
  • När vill/behöver du komma hem? Avresa tidigast 18:e februari 2022. Här finns lite flexibilitet.
  • Hur länge vill du vara borta? Cirkus en vecka.
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som helst som tillhör en allians så jag kan utnyttja status för mer väskor etc.
  • Vad är din budget? (per person) Jag har själv hittat priser som ligger på runt 8000 kr/pers i eko. Det känns lite saftigt, särskilt med tanke på kampanjerna till USA som finns nu. Det borde gå att hitta ett lägre pris. Kanske med separata bokningar.
  • Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris och att bagage ingår denna gång.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ju snabbare hem desto bättre, men det gör inget om det blir stopp längs vägen om det är separata bokningar.
 

jacoph

Medlem
Kan du inte tänka dig att flyga Volaris från ORD eller LAX blir det nog svårt att komma under dina 8000 till MLM.
 

Hachans

Medlem
Kan du inte tänka dig att flyga Volaris från ORD eller LAX blir det nog svårt att komma under dina 8000 till MLM.

Volaris skenar rejält när man vill ha bagage verkar det som.

Från Madrid kan man hitta biljetter för 5500. Men då måste man ner till Madrid med, men kanske går att hitta en billig biljett dit.
 
Toppen