Senaste nytt

Billigaste kreditkortet med lounger

norrbjorn88

Ny medlem
Har Swedbank platinum o Lounge Key. Varit någon gång vissa lounger bara fanns för priority pass t.ex. I Köpenhamn vilket var lite segt men klagade på de så de fixade tillgång till alla lounger. Annars har de inte varit något problem även om lounge Key nog generellt haft mindre antal än priority pass men inte besökt de ställena. Även varit några gånger jag kommit in när PP blivit nekade pga att det var fullt antal PP inne i loungen redan.

Så sammanfattningsvis har platinum från Swedbank funkat fin fint. De har även riktigt bra reseförsäkring som jag tyckt varit bättre än Eurocard. Därför jag tog de från första början.
Tack så mycket för svaret!

Har redan beställt just Swedbanks Platinumkort.

Har nog varit så tidigare att det är skillnad mellan vilka lounger som fanns för Lounge Key jämfört med Priority Pass men jag sökte på ett antal flygplatser som jag tror att jag kommer att besöka och som jag har besökt tidigare och på de är det exakt samma utbud utav lounger så tycks inte vara någon skillnad längre, inte så konstigt då det ju är samma företag som driver båda tjänsterna.

Känns som att Priority Pass kanske är något de kan lägga ned och bara köra Lounge Key, men å andra sidan så kanske Priority Pass ger de en bra inkomst som fristående tjänst.
 

Combo

Medlem
Gjorde också en snabb sökning på de flygplatser jag brukar besöka och planerar att besöka, hittade inga större skillnader, dock har man med Lounge Key inte tillgång till någon lounge på Tokyo/Haneda(HND).

Tack så mycket för svaret!

Har redan beställt just Swedbanks Platinumkort.

Har nog varit så tidigare att det är skillnad mellan vilka lounger som fanns för Lounge Key jämfört med Priority Pass men jag sökte på ett antal flygplatser som jag tror att jag kommer att besöka och som jag har besökt tidigare och på de är det exakt samma utbud utav lounger så tycks inte vara någon skillnad längre, inte så konstigt då det ju är samma företag som driver båda tjänsterna.

Känns som att Priority Pass kanske är något de kan lägga ned och bara köra Lounge Key, men å andra sidan så kanske Priority Pass ger de en bra inkomst som fristående tjänst.
 

norrbjorn88

Ny medlem
Gjorde också en snabb sökning på de flygplatser jag brukar besöka och planerar att besöka, hittade inga större skillnader, dock har man med Lounge Key inte tillgång till någon lounge på Tokyo/Haneda(HND).
Intressant att det ändå var någon skillnad.

Ska skapa ett konto hos LoungeKey förresten, ska man verkligen göra så som det står, bara skriva initialen för sitt förnamn?

Tänker om det är något anglosaxiskt påhitt på kreditkort att det kanske bara står J Smith, eller om det är så att Sven Johansson ska skriva S Johansson också trots att det står Sven Johansson på kortet?
 

norrbjorn88

Ny medlem
Intressant att det ändå var någon skillnad.

Ska skapa ett konto hos LoungeKey förresten, ska man verkligen göra så som det står, bara skriva initialen för sitt förnamn?

Tänker om det är något anglosaxiskt påhitt på kreditkort att det kanske bara står J Smith, eller om det är så att Sven Johansson ska skriva S Johansson också trots att det står Sven Johansson på kortet?
Fick svar på min fråga, de föreslog att jag skrivet namnen så so de står på kortet.

Så jag förmodar att i de anglosaxiska länderna så står det J Smith på John Smiths kreditkort...
 

inka

Medlem
Jag fick som svar från kundtjänst att det är 10 besök per kort som gäller, men den infon finns inte på hemsidan eller någon annanstans....
Någon som har Eurocard familjekort och kan bekräfta att familjekortsägare har 10 egna fria loungebesök via loungekey utöver de fria loungebesök huvudkortsägaren har? Ser båda i appen hur många besök man använt?
 
Toppen