Senaste nytt

Billigaste kreditkortet med lounger

norrbjorn88

Ny medlem
Jag fick nyligen reda på att Eurocard kommer att sluta med att inkludera obegränsat antal loungebesök i sitt Platinum-kort så har kikat runt lite på alternativ till detta.

Några av de bästa just nu vad jag har hittat:
* Swedbank Mastercard Platinum - obegränsat antal kostnadsfria loungebesök (Lounge Key), kostar 1700kr/år

* Crypto.com - också obegränsat antal kostnadsfria loungebesök (Lounge Key), kräver att man investerar cirka 40 000 kronor i deras kryptovaluta

Har ju bara haft och kört med Priority Pass genom Eurocard tidigare så vet ej om det eller Lounge Key är bättre numera?

Har ni några erfarenheter utav dessa eller tips och förslag på andra kort?

Fördelar / nackdelar?
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Jag fick nyligen reda på att Eurocard kommer att sluta med att inkludera lounger i sitt Platinum-kort så har kikat runt lite på alternativ till detta.

Några av de bästa just nu vad jag har hittat:
* Swedbank Mastercard Platinum - obegränsat antal kostnadsfria loungebesök (Lounge Key), kostar 1700kr/år

* Crypto.com - också obegränsat antal kostnadsfria loungebesök (Lounge Key), kräver att man investerar cirka 40 000 kronor i deras kryptovaluta

* Danske Bank Platinum - också obegränsat antal kostnadsfria loungebesök men Priority Pass, typ 2150kr per år?

Har ju bara haft och kört med Priority Pass genom Eurocard tidigare så vet ej om det eller Lounge Key är bättre numera?

Har ni några erfarenheter utav dessa eller tips och förslag på andra kort?

Fördelar / nackdelar?
Har Danske obegränsade antal besök? jag har deras Plat men enbart fyra fria besök om de inte uppdaterat nyligen, å andra sidan betalar inte jag 2 150 kr för mitt.

EDIT: Priority Pass | Danske Bank
 

mha321

Medlem
Eurocard slutar väl inte. De byter tjänst till en sämre och går från fria besök till 10 besök per år (från nästa år).

Det är en rejäl försämring men de slutar inte helt.

Betalade man fullt pris för kortet och gjorde det i första hand för att få lounge så är det knappast värt det längre. Men om man antingen inte betalade fullt eller tex hade det ändå, och 10 besök räcker, så är det ju fortsatt betydligt bättre än ingenting.

Själv har jag tex runt 10 pp besök de flesta år eftersom jag oftast kommer in på status...
 

FF#1

Medlem
Handelsbanken Platinum kostar 2400kr/år har Priority pass med fria besök.
Är man nån slags kund av betydelse så har man bra förhandlingsläge.
 

GOTBound

Medlem
Har Danske obegränsade antal besök? jag har deras Plat men enbart fyra fria besök om de inte uppdaterat nyligen, å andra sidan betalar inte jag 2 150 kr för mitt.

EDIT: Priority Pass | Danske Bank
4CD9D2F7-27A2-488A-B1D9-978E14B28B42.jpeg

Mitt gamla kort går ut snart och igår fick jag mitt nya Danske Plat… humor på högsta nivå med ett metall look-alike kort där Danske verkligen vill försöka övertyga om premium upplevelsen, men fallerar totalt då kortet är gjort av tunn relativt böjbar plast.

En bra summering av kortet överlag, hade jag inte fått de gratis av dem så hade jag aldrig betalat en krona för detta kort och ”tjänsterna” som ingår.
 
Visa bifogad bild 119152
Mitt gamla kort går ut snart och igår fick jag mitt nya Danske Plat… humor på högsta nivå med ett metall look-alike kort där Danske verkligen vill försöka övertyga om premium upplevelsen, men fallerar totalt då kortet är gjort av tunn relativt böjbar plast.

En bra summering av kortet överlag, hade jag inte fått de gratis av dem så hade jag aldrig betalat en krona för detta kort och ”tjänsterna” som ingår.
Fick nytt Swedbank platinum i veckan o de var också riktigt tråkigt i designen. Inte för de gamla kändes så exklusivt men i alla fall betydligt bättre än det nya plastiga kortet.
 
Jag fick nyligen reda på att Eurocard kommer att sluta med att inkludera obegränsat antal loungebesök i sitt Platinum-kort så har kikat runt lite på alternativ till detta.

Några av de bästa just nu vad jag har hittat:
* Swedbank Mastercard Platinum - obegränsat antal kostnadsfria loungebesök (Lounge Key), kostar 1700kr/år

* Crypto.com - också obegränsat antal kostnadsfria loungebesök (Lounge Key), kräver att man investerar cirka 40 000 kronor i deras kryptovaluta

Har ju bara haft och kört med Priority Pass genom Eurocard tidigare så vet ej om det eller Lounge Key är bättre numera?

Har ni några erfarenheter utav dessa eller tips och förslag på andra kort?

Fördelar / nackdelar?
Har Swedbank platinum o Lounge Key. Varit någon gång vissa lounger bara fanns för priority pass t.ex. I Köpenhamn vilket var lite segt men klagade på de så de fixade tillgång till alla lounger. Annars har de inte varit något problem även om lounge Key nog generellt haft mindre antal än priority pass men inte besökt de ställena. Även varit några gånger jag kommit in när PP blivit nekade pga att det var fullt antal PP inne i loungen redan.

Så sammanfattningsvis har platinum från Swedbank funkat fin fint. De har även riktigt bra reseförsäkring som jag tyckt varit bättre än Eurocard. Därför jag tog de från första början.
 
Toppen