Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

palmen

Moderator
Just nu har jag sagt upp mitt Amex, men tidigare var väl typ förra året. Men bra att veta. Vet du om detsamma gäller för EB MasterCard? SEB är ju faktiskt en bank.
SEB är mycket riktigt en bank och där är det då inte totalstopp för att hamna på plussaldo. Men sätter man inte väldigt stora belopp kommer de undra vad man sysslar med troligtvis, skadar inte att höra sig för vad som gäller.
 

lemi

Medlem
Jag fick ett plussaldo på AmEx-kortet då jag returnerade en vara och fick tillbaka pengarna samtidigt som jag precis hade betalat fakturan. Detta var inget problem enligt AmEx (blev inget enormt plussaldo, ca 20'). Kan bero på att jag aktivt inte betalade in extra så det blev ett plussaldo. Plussaldot betades av och sedan var allt som vanligt.
 

MrTrigger

Ny medlem
Hej,
jag har nu läst en hel del men fattar inte riktigt hypen med betalo/billhop, det måste vara något jag missar. Känns bara som det blir ganska svårt att få det att löna sig med en avgift på 2,5%?

Som sagt, vad är det jag missar? Hur gör man beräkningen om man har Amex Premium eller Amex Elite?
 
Hej,
jag har nu läst en hel del men fattar inte riktigt hypen med betalo/billhop, det måste vara något jag missar. Känns bara som det blir ganska svårt att få det att löna sig med en avgift på 2,5%?

Som sagt, vad är det jag missar? Hur gör man beräkningen om man har Amex Premium eller Amex Elite?

Många använder det nog för att komma upp till 150.000 eller 300.000 i spend per år på sina Amex för att trigga vouchers.
 
Hej,
jag har nu läst en hel del men fattar inte riktigt hypen med betalo/billhop, det måste vara något jag missar. Känns bara som det blir ganska svårt att få det att löna sig med en avgift på 2,5%?

Som sagt, vad är det jag missar? Hur gör man beräkningen om man har Amex Premium eller Amex Elite?
Om det lönar sig eller ej beror på hur man värderar poängen och det är väldigt individuellt. Ska du t ex köpa extrapoäng direkt av SAS så kostar det 20 öre/poäng och har du t ex AMEX Elite och använder Billhop/Betalo så kostar en poäng 12,5 öre.
 
Hej,
jag har nu läst en hel del men fattar inte riktigt hypen med betalo/billhop, det måste vara något jag missar. Känns bara som det blir ganska svårt att få det att löna sig med en avgift på 2,5%?

Som sagt, vad är det jag missar? Hur gör man beräkningen om man har Amex Premium eller Amex Elite?
Fråga Billhop om du kan få rabatt. Jag har betalat 2,25% vilket på 150K blir 3750 kr och en 2-4-1. Det gör att jag får ihop tillräckligt med poäng för att boka tex en resa i First till Bogota som är värd 40000-70000 kr. Helt klart bra värde. Poängen drar jag inte på massa olika sätt under året.
 
Billhop verkar ha fimpat möjligheten till Invites. I alla fall just nu.
Finns mycket kring detta här på forumet och att det fortfarande går. Billhop invites på forumet är nu också ihopbakat med Amexvärvningen så länkar finns där. Dock funkar inte länkarna direkt utan man får ange referens när man signar upp. Oftast kommer den automatiskt om man gått till billhop via en värvningslänk.
 
Finns mycket kring detta här på forumet och att det fortfarande går. Billhop invites på forumet är nu också ihopbakat med Amexvärvningen så länkar finns där. Dock funkar inte länkarna direkt utan man får ange referens när man signar upp. Oftast kommer den automatiskt om man gått till billhop via en värvningslänk.
Vad är det för referens? Var hittar man den?
 
Toppen