Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

D

Deleted member 30163

Guest
Att betala massa skatt är ju en form av skryt antar jag... Kan ju sålt en massa aktier, en lägenhet, eller firmans skatt.
Nästan allt mitt kapital i år har gått åt till att betala skatt. Har varit arbetslös 6mån förra året, och 6 mån detta år.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Nåja, det är väl helt i linje med avataren... :rolleyes:
Alla tror att allt man läser eller ser på internet är sant :D

Dessutom så blir det nog inte så lyxigt resande..
Att lägga så lite bonuspoäng för en 2-4-1 är ju lite .. dumt. Det blir nog business för två nästa år till något välsignat land som släpper in coronasmittade svenskar. Några guldbyxor finns inte här. Ser ut som jag eventuellt missar 300k målet med 28k, som det ser ut nu. Får väl köpa några iphone pro och sälja på blocket...
 

Gasterlund

Medlem
Försökte betala till ett fondbolag idag, det gick först men sen fick jag detta.
2bb0952b3213faff9dbfe17abbd02a36.jpg
Fick just samma meddelande när jag idag försökte betala en faktura utställd via Billogram (m h t sista punkten). Någon som varit med om samma sak, och kanske har en väg runt?
 

igelkotten

Medlem
Någon som vet vilka regler som förhindrar vapenhandlare som mottagare? Sverige är fullt av både sportskyttar och jägare och jag har lite svårt att se varför ett gevär är "förbjudet" medan ett bowlingklot går bra.

Manga fondinvesterare (som ofta investerar i fintech-bolag) staller dessa krav, t ex stora statliga pensionsfonder.
 

jumbooze

Medlem
Jag försökte använda refereringskoden ifrån den här tråden: Amexvärvning och Billhopvärvning genom Businessclass | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Jag följde tipsen och gick manuellt vidare till registreringen där jag matade in @jumbooze kod "413dc" men det står att den är felaktig eller inte gäller längre. Har någon lust att bjuda in mig? Kanske @jumbooze kan ordna en ny kod?
Tyvärr så verkar det som de har stängt kampanjen på riktigt, det fanns en tid som man kunde göra som du beskriver även om den officiellt var avslutad.
 

Bryant

Medlem
Gjorde en större inbetalning i veckan och hörde av mig till Billhop för att undersöka möjligheten till rabatterat pris. ”Nej det går inte, du vet ju hur tiderna är just nu så nej”.
Det var bara att köpa läget.

Min andra fråga var om man kunde tidigarelägga utbetalningen. Default via Billhop var 4 dagar (Amex), Dvs betalning tisdag nästa vecka. Jag var dock tvungen att pengarna skulle vara på mottagarens konto denna vecka, på fredag.

Den möjligheten fanns! Dock var kundtjänst tvungna att kontrollera med en annan enhet om summan fanns tillgänglig hos Billhop så att de kunde göra utbetalningen.

Pengarna fanns och för 1% extra löste de ut betalningen på 2 dagar istället för 4 som är standard med Amex. Allt sköttes manuellt och smidigt. Den extra procenten betalades in på ett separat billhopkonto.

Det blev lite dyrt men jag hoppas att resandet inte är allt för långt borta. Annars får det bli läropengar .
 
Toppen