Senaste nytt

Betala med kreditkortet hos SL

Big Birger

Medlem
Ser jag rätt att det är 38 kronor för en enkelresa, både om man betalar med "reskassa" eller blippa med kort?

Om ja, så vore det ju strålande. Inte att det är så dyrt att åka att man tar bilen istället utan att blinka, utan att jag kan kasta alla reslust-kort...
 

Rickard_O

Medlem
Ser jag rätt att det är 38 kronor för en enkelresa, både om man betalar med "reskassa" eller blippa med kort?

Om ja, så vore det ju strålande. Inte att det är så dyrt att åka att man tar bilen istället utan att blinka, utan att jag kan kasta alla reslust-kort...
Dom införde snittpris förrförra året tror jag? Ska inte svära på det, men man höjde priset på reskassa och sänkte priset för biljett via appen så dom landade på samma pris så jag gjorde mig av med mitt reskassekort.
 

bayindirb

Medlem
Ser jag rätt att det är 38 kronor för en enkelresa, både om man betalar med "reskassa" eller blippa med kort?

Om ja, så vore det ju strålande. Inte att det är så dyrt att åka att man tar bilen istället utan att blinka, utan att jag kan kasta alla reslust-kort...

Precis, 38 SEK för båda reskassa, SL Appen eller blippa med kort.
 

NotRyan

Medlem
Dom införde snittpris förrförra året tror jag? Ska inte svära på det, men man höjde priset på reskassa och sänkte priset för biljett via appen så dom landade på samma pris så jag gjorde mig av med mitt reskassekort.
Precis så, men tiden går.... Sedan 2017 är det samma pris i alla kanaler!
 

palmen

Moderator
Kul att Stockholm kommer ikapp lite med denna del.
Får man även önska att de inför samma logik med maxtaxa som tex finns i London så man slipper att tänka på om det vore billigare att köpa ett dagskort eller ej om man skulle resa mycket (gäller nog mest för turister). Kan personligen tycka att har man gjort 3 eller 4 resor på en dag så borde man inte behöva betala för fler resor den aktuella dagen.
 
Toppen